مزایا و مراحل انجام صافکاری PDR

صافکاری خودرو به معنای ترمیم فرورفتگی ها و آسیب های وارد شده به بدنه اتوموبیل می باشد. صافکاری اتوموبیل به دو روش صافکاری با رنگ و صافکاری بی رنگ خودرو یا صافکاری PDR انجام می شود.

در صافکاری بی رنگ اتوموبیل، صافکار حرفه ای با استفاده از ابزارهای مدرن و با تکیه بر تخصص خود، صافکاری بدنه اتوموبیل را به گونه ای انجام می دهد که باعث ریزش رنگ اتوموبیل نشود بنابراین از افت قیمت خودرو جلوگیری می شود.

مجموعه خدمات خودرویی اتو سرویس وحیدی واقع در سعادت آباد تعمیرگاه تخصصی صافکاری خودرو با در اختیار داشتن کلیه ابزارهای روز دنیا در زمینه صافکاری PDR و با سابقه 10 ساله به عنوان تعمیرگاه نمونه خدمات خودرو در منطقه سعادت آباد و در تهران می باشد.

مطالب مرتبط -----> چرا صافکاری PDR جایگزین صافکاری سنتی شد؟

صافکاری PDR چیست؟

صافکاری PDR یا همان صافکاری بی رنگ یا صافکاری بدون رنگ خودرو به روشی از صافکاری گفته می شود که رنگ بدنه اتوموبیل از بین نمی رود. صافکاری PDR یکی از بهترین روش های صافکاری است. صافکاری بی رنگ اتوموبیل باید توسط صافکار ماهر و با تجربه و با استفاده از ابزار های مدرن و به روز انجام شود تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد. صافکاری PDR ابزار های متنوعی دارد.  اتو سرویس وحیدی تعیرگاه تخصصی صافکاری خودرو، تمامی مراحل صافکاری اتوموبیل را با استفاده از به روز ترین و مجهزترین دستگاه های PDR انجام می دهد.

بهتر است بدانیم ---->  بهترین روش صافکاری نقاشی خودرو

ابزارهای مورد استفاده در صافکاری PDR

در ادامه برخی از دستگاه ها و ابزارهایی که در صافکاری بی رنگ مورد استفاده قرار می گیرد را نام میبریم:

میله PDR

به طور کلی میله های PDR به سه دسته تقسیم می شوند که شامل میله های دم ماهی، میله های چرخشی و میله های اهرمی می باشد.

میله های دم ماهی PDR: زمانیکه آسیب های وارد شده به بدنه خودرو در وسعت کمی باشد از این میله ها استفاده می شود.

میله های اهرمی : میله های اهرمی PDR برای قسمت های آسیب دیده انجام می شود که قابل جدا شدن باشند مانند کاپوت خودرو

میله های چرخشی : زمانی از این میله ها استفاده می شود که امکان چرخش به بالا و پایین بردن میله وجود داشته باشد.

مقالات مرتبط -----> نحوه انجام صافکاری PDR

ویژگی های مهم صافکاری PDR

صافکاری بی رنگ نسبت به صافکاری های سنتی امتیازات زیادی دارد. از این رو صافکاری بدون رنگ خودرو طرفداران زیادی پیدا کرده است.

صافکاری PDR بسیار سریع تر از صافکاری های سنتی انجام می شود. به طوری که مشتری می تواند داخل تعمیرگاه منتظر شود تا کار صافکاری بدنه اتوموبیل انجام  شود.

مقالات مرتبط -----> چرا صافکاری PDR از صافکاری سنتی بهتر است؟

صافکاری PDR مقرون به صرفه تر از سایر روش های صافکاری و نقاشی خودرو است. در روش صافکاری PDR اتوموبیل به دلیل اینکه از رنگ برای رنگ آمیزی بدنه اتوموبیل استفاده نمی شود. بنابراین باعث کاهش هزینه ها می شود.

همچنین در صافکاری PDR از آنجایی که رنگ فابریک بدنه خودرو از بین نمی رود باعث عدم کاهش قیمت خودرو می شود.

قیمت صافکاری PDR

به منظور قیمت گذاری صافکاری PDR بدنه خودرو عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود. از این رو نمی توان یک قیمت مشخض و یا ثابتی را گفت اما قیمت صافکاری PDR خودرو با توجه به میزان آسیب و فرورفتگی بدنه خودرو، مدل ماشین، ایرانی و خارجی بودن ماشین، ابزار مورد استفاده در صافکاری و میزان زمانی که صافکار برای ترمیم بدنه خودرو می گذارد ، متفاوت خواهد بود.

قیمت صافکاری PDR خودرو

        مراحل انجام صافکاری PDR

برای به دست آوردن بهترین نتیجه در صافکاری و نقاشی تخصصی باید مراحل آن به نظم و مرتب صبورانه انجام شود. در ادامه مراحل انجام صافکاری pdr خودرو را به ترتیب شرح داده ایم:

  1. بررسی میزان آسیب دیدگی و فرورفتگی بدنه

در مرحله اول صافکاری PDR حرفه ای باید میزان آسیب وارد شده به بدنه خودرو را بررسی کند و روش دسترسی به این فرورفتگی ها برای صافکاری را ارزیابی کند.

به منظور بررسی دقیق تر میزان فرورفتگی ها می تواند از دستگاه های LED که برای این منظور هستند استفاده کند.

مطالب مرتبط -----> چه هنگام صافکاری PDR انجام دهیم؟
  1. تعمیر فرورفتگی به حالت اولیه

در این مرحله برای شروع صافکاری PDR متخصص صافکاری PDR از میله های بلندی به نام میله PDR استفاده می کند.برای صافکاری فرورفتگی های بخش های دشوار بدنه ، شاید نیاز به جداسازی آن قسمت از بدنه خودرو باشد.

  1. پخش کردن سطح به صورت یکنواخت

در این مرحله از صافکاری PDR  صافکار متخصص PDR از ابزار پلاستیکی برای ضربه زدن به مناطقی که صافکاری بر روی آنها انجام شده است استفاده می کند.

این کار به این منظور انجام می شود که ضخامت فلز در مناطقی که در آن جا صافکاری PDR انجام شده است به صورت یکنواخت شود.

  1. پرداخت فرورفتگی

زمانی که فرورفتگی ها ترمیم می شوند ممکن است ناهمواری هایی داشته باشد. به همین دلیل صافکاری حرفه ای PDR با استفاده از سنباده محل تعمیر را پرداخت می کند. به این روش نقاشی و لیسه گیری خودرو گفته می شود.

  1. در صورت لزوم تکرار مراحل

در مرحله آخر اگر لازم باشد به منظور کیفیت بهتر صافکاری مراحل قبل تکرار شود مجددا مراحل قبل را انجام می دهیم.

نتیجه گیری

صافکاری و نقاشی خودرو به منظور حفظ سلامت و زیبایی بدنه خودرو امری ضروری است.  صافکاری اتوموبیل روش های گوناگونی دارد. یکی از بهترین روش های صافکاری خودرو صافکاری PDR است. همانطور که در این مقاله شرح دادیم صافکاری PDR اتوموبیل دارای مزایای بسیاری است. از جمله مزایای صافکاری بی رنگ خودرو به نسبت صافکاری های سنتی و صافکاری نقاشی خودرو می توان به کاهش هزینه ها، کاهش زمان انتظار، عدم افت قیمت اتوموبیل و کیفیت و نتیجه بهتر کار را نام برد.

مجموعه تعمیرگاهی خدمات خودرویی اتو صافکاری وحیدی واقع در سعادت آباد، بلوار فرحزادی با بیش از یک دهه تجربه در زمینه خدمات صافکاری و نقاشی خودرو و با بهره مندی از به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه صافکاری PDR ، صافکاری و نقاشی خودرو ، لیسه گیری و پولیش خودرو، انجام خدمات نانوسرامیک رنگ خودرو و … فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *