چه هنگام باید صافکاری pdr انجام دهیم؟

بدنه خودرو در اثر عوامل مختلف مانند تصادف و یا ضربه ممکن است دچار فرورفتگی ها و برآمدگی هایی شود. این فرورفتگی ها و آسیب ها به بدنه خودرو نه تنها زیبایی وسیله نقلیه را از بین می برد بلکه می تواند سلامت خودرو را نیز تحت تأثیر قرار دهد. برای از بین بردن آسیب های بدنه خودرو روش های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین روش های از بین بردن آسیب های بدنه خودرو صافکاری pdr است.

صافکاری pdr چیست؟

نام دیگر صافکاری pdr، صافکاری بدون رنگ است. صافکاری pdr نوعی صافکاری است که بدون نقاشی انجام می شود. در صافکاری pdr فرورفتگی ها و آسیب های وارد شده به بدنه خودرو کاملاً و بدون نیاز به نقاشی از بین می روند. صافکاری pdr در آسیب هایی که به رنگ خودرو خدشه ای وارد نشده کاربرد دارد. صافکاری pdr بیشتر برای قسمت های دوبل خودرو و خط و خش ها و ضربه های روی درب کاربری دارد. صافکاری pdr با ابزار مخصوص pdr انجام می شود. در صافکاری بدون رنگ صافکار با استفاده از ابزار مخصوص pdr و ضربه هایی با شدت مناسب ناحیه آسیب دیده را به حالت اول بازمی گرداند. به همین دلیل رنگ قسمت آسیب دیده دچار ترک نمی شود. صافکاری نقاشی pdr خیلی سریع و در طی چند ساعت قابل انجام است.

تفاوت صافکاری بدون رنگ و صافکاری سنتی چیست؟

صافکاری سنتی با نقاشی بدنه خودرو همراه است. در صافکاری سنتی صافکار با ضربات چکش سعی می کند ناحیه آسیب دیده را به حالت اول باز گرداند. سپس با بتونه کاری و رنگ کردن خودرو سعی می شود تا ناحیه آسیب دیده زیباسازی شود. صافکاری سنتی نسبت به صافکاری بدون رنگ یا همان صافکاری pdr بسیار هزینه بر و زمان بر است. در صافکاری سنتی ممکن است قیمت خودرو افت داشته باشد. برعکس در صافکاری pdr مراحل نقاشی و سنباده زنی حذف می شود. به همین دلیل صافکاری pdr خیلی سریع و کم هزینه انجام می شود.

صافکاری بی رنگ

چه هنگام می توان از صافکاری pdr استفاده کرد؟

زمانی می توان از صافکاری pdr استفاده کرد که آسیب وارد نشده به بدنه اتومبیل باعث از بین رفتن رنگ بدنه نشده باشد. صافکاری بدون رنگ بیشتر در موارد ذیل کاربرد دارد:

  • فرورفتگی های بدنه خودرو به دلیل تگرگ
  • فرورفتگی هایی که در اثر اشیا نوک تیز ایجاد شده است
  • آسیب های بدنه خودرو در اثر تصادفات خفیف
  • و …

برای انجام صافکاری بدون رنگ در صورت تمایل می توانید از خدمات صافکاری نقاشی اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید. مرکز صافکاری نقاشی وحیدی یکی از معتبرترین مراکز صافکاری غرب تهران است که انواع خدمات صافکاری نقاشی از جمله صافکاری بدون رنگ، احیای رنگ نانو سرامیک، لیسه گیری و … را برای انواع خودرو ارائه می دهد.

مطالب مرتبط ----> اجیای رنگ نانو سرامیک چگونه انجام می شود؟

آموزش صافکاری pdr چگونه است؟

انجام صافکاری بدون رنگ کار ساده ای نیست و نیاز به آموزش و کسب مهارت های لازم در این زمینه دارد. صافکاری pdr نیاز به مهارت و ظرافت دارد. صافکاری بدون رنگ با ابزار مخصوص این کار انجام می شود. انجام صافکاری بدون رنگ بدون ابزار مخصوص pdr باعث آسیب بیشتر به بدنه خودرو می شود.

  • در قدم اول صافکاری بدون رنگ لازم است تا میزان آسیب وارد شده به بدنه اتومبیل ارزیابی شود. در این مرحله همچنین باید ارزیابی شود آیا قسمت پشت ناحیه آسیب دیده قابل دسترسی هست یا نه؟
  • در مرحله بعدی باید ابزار مناسب برای صافکاری بدون رنگ انتخاب شود.
  • در مرحله سوم سطح بدنه خودرو با استفاده از سشوار های صنعتی حرارت داده می شود.
  • در مرحله بعد با استفاده از ابزار مناسب باید به پشت ناحیه آسیب دیده کمی نیرو وارد شود. این مرحله شاید لازم باشد چند بار تکرار شود تا ناحیه آسیب دیده به حالت اول خود بازگردد. صافکار باید دقت داشته باشد تا در این مرحله قسمت های مختلف با هم همتراز باشند.
  • در مرحله بعد ناحیه آسیب دیده با سمباده مرطوب پرداخت می شود.
  • در مرحله آخر اگر لازم باشد موج گیری و نیشگیری انجام می شود.
صافکاری pdr
صافکاری نقاشی

ابزار pdr چیست؟

ابزار pdr طراحی به خصوصی دارد. کیفیت ابزار pdr با ابزار معمولی متفاوت است. هر کدام از ابزار pdr طراحی و اندازه مخصوصی دارد. برخی از ابزار pdr عبارتند از:

میله pdr

میله های pdr رایج ترین ابزار صافکاری بدون رنگ هستند. میله های pdr برای بازگرداندن بدنه خودرو به محل اولیه خود طراحی شده اند. هر کدام از میله های pdr کاربرد متفاوتی دارد. میله pdr اهرمی، میله pdr دم ماهی و میله pdr چرخشی برخی از میله های pdr هستند.

نگهدارنده

نگهدارنده یکی دیگر از ابزار pdr است که برای ثابت نگه داشتن کاپوت خودرو کاربری دارد. نگهدارنده یک پایه نگهدارنده و یک قلاب دارد.

مطالب مرتبط ----> صافکاری PDR چه مزایایی دارد؟

نیش گیر

یکی دیگر از ابزار pdr نیش گیر است. سنبه نیش گیر و چکش نیش گیر برای بازگرداندن فلز به حالت اولیه استفاده می شوند.

دستگاه صافکاری

دستگاه صافکاری برای انجام سریع صافکاری بسیار پرکاربرد است. دستگاه صافکاری با نیروی مغناطیسی و انرژی گرمایشی عمل صافکاری را انجام می دهد. از دستگاه صافکاری برای باز کردن شیشه اتومبیل، باز کردن پیچ و مهره های فرسوده و مقاوم سازی بدنه خودرو استفاده می شود.

تگرگ کش

یکی دیگر از ابزار پرکاربرد صافکاری pdr تگرگ کش است. از این ابزار برای بیرون کشیدن فرورفتگی ها استفاده می شود.

پولیش بدنه خودرو

قیمت صافکاری بدون رنگ چقدر است؟

قیمت صافکاری بدون رنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی عواملی که بر قیمت صافکاری بدون رنگ تأثیر می گذارند عبارتند از میزان فرورفتگی ها و برآمدگی های ایجاد شده، کیفیت کار، دستمزد صافکار و …. هر چقدر میزان آسیب بیشتر باشد و یا تخصص صافکار بیشتر باشد قیمت صافکاری بدون رنگ بیشتر خواهد بود. برعکس اگر یک فرد مبتدی صافکاری pdr را انجام دهد و یا میزان آسیب وارد شده به بدنه خودرو کم باشد هزینه صافکاری بدون رنگ کمتر خواهد بود.

خلاصه

وقتی بدنه خودرو دچار آسیب شده از روش های مختلف صافکاری برای از بین بردن فرورفتگی ها و برآمدگی ها استفاده می شود. یکی از روش های بسیار خوب صافکاری، صافکاری pdr است. صافکاری بی رنگ pdr یا همان صافکاری بدون رنگ زمانی کاربرد دارد که به رنگ بدنه اتومبیل آسیبی وارد نشده باشد. صافکاری pdr برای از بین بردن فرورفتگی های ناشی از تگرگ و یا ضربه و تصادفات خفیف بیشترین کاربری را دارد. صافکاری pdr خیلی سریع و کم هزینه انجام می شود. زیرا در صافکاری بدون رنگ، نقاشی و بتونه کاری حذف می شود. صافکاری بدون رنگ نیاز به مهارت و تخصص دارد. به همین دلیل برای انجام صافکاری pdr بهتر است به یک مرکز معتبر صافکاری نقاشی مراجعه کنید. صافکاری نقاشی وحیدی یکی از بهترین مراکز صافکاری غرب تهران است که انواع خدمات صافکاری نقاشی از جمله صافکاری بدون رنگ، لیسه گیری، احیای رنگ نانو سرامیک و …. را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *