نقاشی و لیسه گیری خودرو چگونه است؟

لیسه گیری یعنی راه حل هایی برای از بین بردن خراش های عمیق روی خودرو. لیسه گیری یا لیسه کشی یعنی خشگیری اتومبیل. پوسته بدنه اتومبیل از سه لایه تشکیل شده است.

اگر خط و خش های به وجود آمده بر روی بدنه و پوسته اتومبیل فقط به لایه اول آسیب زده باشد اصطلاحاً می گویند اتومبیل خراش سطحی دارد. اما اگر عمق خراش ها به لایه های دوم و سوم هم آسیب زده باشد خراش ها عمیق هستند. رفع هر کدام از این خراش ها راهکار های خاص خود را دارد. لیسه گیری برای خراش های عمیق و گسترده استفاده می شود. در خراش های عمیق ممکن است رنگ خودرو بریزد. خراش های گسترده و عمیق اگر به موقع رفع نشوند گاهی لازم می شود تا ناحیه آسیب دیده اتومبیل مجدداً رنگ شود. برای ترمیم خراش های عمیق بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید تا بتوانید با کیفیت ترین لیسه گیری را داشته باشید.

صافکاری و نقاشی خودرو چیست؟

صافکاری و نقاشی اتوموبیل از شاخه های تعمیرات خودرو است. تمرکز اصلی در صافکاری و نقاشی ظاهر و بدنه خودرو است. صافکاری ترمیم قطعات بدنه خودرو، شاسی خودرو و بخش های فیزیکی دیگر اتوموبیل را بر عهده دارد. ظرافت در صافکاری خودرو بالاست. یک صافکاری خودرو با ظرافت با استفاده از ضربات با شدت مناسب و گرما اقدام به صافکاری خودرو مشتری می کند. صافکاری به دو دسته صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ تقسیم بندی می شود. صافکاری بدون رنگ در مواردی که رنگ خودرو آسیب ندیده است و فقط تو رفتگی ایجاد شده است کاربری دارد. صافکاری بدون رنگ ظریف ترین نوع صافکاری است. صافکاری با رنگ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که رنگ بدنه خودرو ریخته است.

نقاشی تکمیل کننده صافکاری خودرو است. نقاشی و لیسه گیری خودرو هنگامی که رنگ بدنه خودرو ریخته باشد استفاده می شود.

 صافکاری pdr چیست؟

به مرور زمان روش های قدیمی در صافکاری و نقاشی خودرو جای خود را به روش های نوین داده اند. یکی از روش های جدید صافکاری و نقاشی ماشین، صافکاری pdr است. در روش های جدید با ضرباتی که از داخل به قطعه آسیب دیده وارد می شود از آسیب به سطح آن جلوگیری می شود.

صافکاری pdr یعنی صافکاری بی رنگ بدنه خودرو. صافکاری pdr برای آسیب دیدگی های خفیف بدنه خودرو که نیاز به ضربات شدید ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. در صافکاری pdr از میله pdr استفاده می شود. میله pdr بسیار محکم و از جنس فولاد است. میله pdr ناهمواری های زیرین خودرو را برطرف می کند و از موج پیدا کردن بدنه خودرو پیشگیری می کند. میله PDR انواع مختلفی دارد. مانند:

میله PDR چرخشی: از این نوع میله PDR برای نقاطی که امکان چرخش میله وجود دارد استفاده می شود.

میله PDR اهرمی: مورد استفاده میله PDR اهرمی برای قطعات جداشونده مانند کاپوت خودرو استفاده می شود.

میله PDR دم ماهی: از میله PDR دم ماهی در نقاطی که فضای کافی برای صافکاری وجود ندارد استفاده می شود.

کاربرد صافکاری pdr چیست؟

صافکاری pdr برای فرورفتگی های کوچک کاربرد دارد. مانند:

  • رفع فرورتگی های کوچک ناشی از ضربات فیزیکی خفیف و تگرگ
  • رفع فرورتگی های ناشی از تصادف های خفیف
  • برای کاهش میزان بتونه کاری در نقاشی بدون رنگ

برای صافکاری pdr بدنه خودرو خود بهتر است متخصص صافکاری استخدام کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

صافکاری سپر

آمار تصادفات جزئی که در آن بخشی از سپر، درب ها و قسمت هایی از بدنه خودرو آسیب می بیند در شهر های کوچک و بزرگ بالاست. خیلی از صاحبین وسایل نقلیه که خودرویشان دچار این آسیب دیدگی های خفیف و بعضاً شدید شده است می خواهند که اتومبیل شان دوباره مثل روز اول شود. صافکاری و نقاشی خودرو می تواند اتومبیل آسیب دیده شما را دوباره مثل روز اول سالم و نو کند. سپر به نسبت بیشتر در معرض آسیب و صدمه است. در صافکاری سپر قسمت های آسیب دیده ترمیم می شود. بعد از صافکاری سپر اگر نیاز باشد نقاشی سپر هم انجام می شود. گاهی آسیب های سپر بسیار سطحی هستند و نیاز به نقاشی ندارد. اما گاهی آسیب دیدگی سپر خودرو بالاست و بعد از صافکاری سپر حتماً باید نقاشی سپر هم انجام شود تا زیبایی خودرو از بین نرود.

پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو چیست؟

ورود فناوری نانو به صنعت خودرو سازی باعث شده تا علاوه بر زیبایی دو چندان ظاهر بدنه اتومبیل ها، لایه های حفاطتی با کیفیت و مقاومی برای خودرو ها ایجاد شود. پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو یک پلیمر مایع است که روی بدنه خودرو ریخته می شود و با ترکیب شدن با رنگ خودرو لایه هیدروفوبیک روی سطح بدنه خودرو ایجاد می شود. لایه به وجود آمده خاصیت آبگریزی دارد. لایه هیدروفوبیک ظاهر خودرو را براق می کند و در مقابل گرد و غبار مقاوم است. ذرات نانو موجود در این پلیمر مایع هنگام ترکیب شدن با رنگ خودرو معایب رنگ بدنه را ترمیم می کنند و خط و خش ها را از بین می برند. پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو نسبت به مواد پولیش های معمولی دوام و کیفیت بیشتری دارد.

پولیش چیست و چه کاربری دارد؟

پولیش مانند یک سمباده و ساینده است. در پولیش پرداخت بسیار ظریف انجام می شود. پولیش یک لایه بسیار نازک از سطح رنگ را از بین می برد. اما این لایه آنقدر نازک است که باعث کاهش کیفیت رنگ بدنه خودرو نمی شود. پولیش ها بر اساس قدرت ساییدگی تقسیم بندی می شوند. هر چه پولیش ها سفت تر باشند قدرت آنها بالاتر است. اگر پولیش هیچگونه ساییدگی نداشته باشد در واقع مثل واکس است. انتخاب پولیش مناسب بسیار مهم است. اگر پولیش مناسب نباشد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

مطالب مرتبط ---->  صافکاری بدون رنگ خودرو

فواید پولیش چیست؟

پولیش فواید زیادی دارد. مانند:

  • حذف لک های عمیق از روی بدنه خودرو
  • براق و شفاف کردن رنگ بدنه خودرو
  • از بین بردن رنگ های زنگ زده
  • از بین بردن خط و خش های سطحی

خلاصه

به دلیل تردد زیاد خودرو ها در خیابان های کلان شهر ها و شهر های کوچک تصادف اتومبیل ها نیز زیاد شده است. خیلی از صاحبین وسایل نقلیه می خواهند که اتومبیلی سالم و با ظاهری زیبا داشته باشند. صافکاری و نقاشی راه حل این دسته از افراد که اتومبیل آنها دچار آسیب دیدگی شده است. صافکاری و نقاشی تکنیک های زیادی مانند لیسه گییری، صافکاری بدون رنگ، نانو سرامیک، پولیش و …. دارد. بسته به میزان آسیب دیدگی خودرو یک صافکار تصمیم می گیرد که از کدام راه حل برای رفع آسیب دیدگی خودرو شما استفاده کند. برای رفع آسیب دیدگی خودرو خود حتماً یک متخصص استخدام کنید تا بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *