صافکاری pdr چیست و چرا از صافکاری سنتی بهتر است؟

صافکاری pdr را می توان تحولی نوین در خدمات ترمیم بدنه خودرو دانست. روش های صافکاری سنتی با گذر زمان منسوخ می شوند و روش های جدید جایگزین می شوند. در صافکاری pdr با اعمال ضربه به داخل قطعه آسیب دیده، از آسیب به سطح بدنه خودرو پیشگیری می شود. در صافکاری pdr خودرو، بدنه خودرو نقاشی نمی شود. مزایای صافکاری pdr باعث شده تا این روش جدید صافکاری محبوبیت بیشتری نسبت به صافکاری سنتی داشته باشد.

صافکاری نقاشی خودرو چیست؟

صافکاری نقاشی خودرو علم و هنر ترمیم آسیب های بدنه خودرو و نقاشی آن است. صافکاری و نقاشی دو حرفه ی مکمل یکدیگرند. وقتی بدنه ی اتومبیلی آسیب می بیند ابتدا باید گودی ها و برآمدگی های ایجاد شده بر روی بدنه صافکاری شوند و سپس خودرو رنگ آمیزی و نقاشی شود.

صافکاری pdr چیست؟

صافکاری اتومبیل روش های مختلفی دارد مانند صافکاری سنتی، صافکاری با دستگاه، صافکاری pdr و ….. صافکاری pdr یکی از روش های جدید صافکاری است. صافکاری pdr به صافکاری بدون رنگ نیز معروف است. pdr مخففpointless dent repair است یعنی صافکاری بدون نقاشی! صافکاری pdr با تجهیزات مخصوص انجام می شود. برخی از تجهیزاتی که در صافکاری بدون رنگ استفاده می شوند عبارتند از: ابزار چسبی تگرگ کش، دستگاه هات باک و دستگاه مکنده، انواع میله های pdr، دستگاه نقطه زن و …. صافکاری pdr نیاز به تجربه و دانش دارد. برای انجام صافکاری بدون رنگ و سایر خدمات صافکاری و نقاشی از جمله احیای رنگ نانو سرامیک، لیسه گیری و … در صورت تمایل می توانید از خدمات اتومبیل اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید. اتو سرویس وحیدی از مراکز معتبر صافکاری غرب تهران است که انواع خدمات صافکاری نقاشی را ارائه می دهد.

مزایای صافکاری pdr چیست؟

صافکاری pdr نسبت به صافکاری سنتی مزایایی دارد. صافکاری بدون رنگ (pdr) با اعمال ضربه به سطح داخلی بدنه خودرو مانع از ایجاد آسیب بیشتر به بدنه اتومبیل می شود. در صافکاری بدون رنگ نیازی به تعویض قطعه نیست. در صافکاری بدون رنگ در اکثر مواقع نیازی به باز کردن قطعه نیست. در صافکاری بدون رنگ به رنگ اتومبیل آسیبی وارد نمی شود. در صافکاری بدون رنگ نیازی به برش قطعات دوبل نیست. صافکاری بدون رنگ نسبت به صافکاری سنتی خیلی سریع انجام می شود. صافکاری pdr از صافکاری سنتی کم هزینه تر است. صافکاری بدون رنگ به حفظ قیمت اتومبیل کمک می کند.

صافکاری خودرو ارزان قیمت
صافکاری خودرو ارزان قیمت

میله های pdr چیست؟

یکی از مهمترین ابزاری که در صافکاری بدون رنگ استفاده می شود انواع میله های pdr است. میله های pdr بسیار محکم هستند. جنس میله های pdr از فولاد و آلیاژ های مختلف است. میله های pdr مانع از ایجاد موج بر روی بدنه خودرو می شوند. میله های  pdr انواع مختلفی دارند:

میله چرخشی pdr: از میله چرخشی pdr برای نواحی که امکان چرخش میله وجود دارد استفاده می شود.

میله اهرمی pdr: برای قطعات جداشونده مانند کاپوت کاربری دارد.

میله دم ماهی pdr: برای نواحی که فضای صافکاری کم است استفاده می شود.

مطالب مفید -----> بهترین صافکاری نقاشی در غرب تهران با ارزانترین قیمت

روش استفاده از میله های pdr چگونه است؟

کار کردن با میله های pdr نیاز به آگاهی دارد. صافکار باید هر کدام از میله ها و کاربرد و نحوه ی استفاده از آنها را به خوبی بداند. برای استفاده از میله های pdr ابتدا سطح بدنه خودرو را حرارت می دهند. سپس صافکار با میله pdr مناسب اقدام به صاف کردن بخش آسیب دیده می کند. میزان اعمال نیرو باید با میزان آسیب تناسب داشته باشد تا فرورفتگی به حالت اولیه خود بازگردد و باعث آسیب بیشتر به بدنه خودرو نشود.

چه زمانی می توان از صافکاری pdr استفاده کرد؟

زمانی می توان از صافکاری بدون رنگ استفاده کرد که به رنگ بدنه خودرو آسیبی وارد نشده باشد. صافکاری pdr برای فرورفتگی ها و برآمدگی های کوچک کاربری دارد. برخی از مواردی که می توان از صافکاری pdr استفاده کرد عبارتند از:

ضربات فیزیکی کم مانند برخورد تگرگ

تصادف های خفیف و جزئی و ….

مطالب مرتبط -----> بهترین روش صافکاری بی رنگ خودرو چیست؟

برای صافکاری pdr به کجا مراجعه کنم؟

صافکاری pdr یک کار تخصصی است و نیاز به آگاهی و تجهیزات خاص این نوع صافکاری دارد. برای صافکاری pdr بهتر است به مراکز معتبر صافکاری نقاشی خودرو مراجعه کنید. مراکز معتبر با داشتن کادر مجرب و دستگاه های مدرن می توانند بهترین خدمات صافکاری و نقاشی را ارائه دهند. اتو سرویس وحیدی یکی از معتبرترین مراکز صافکاری غرب تهران است که انواع خدمات صافکاری نقاشی مانند صافکاری بدون رنگ، احیای رنگ نانو سرامیک، لیسه گیری و …. را برای انواع اتومبیل ارائه می دهد.

لیسه گیری اتوموبیل

لیسه گیری خودرو چیست؟

لیسه گیری خودرو یکی از روش های از بین بردن خط و خش های روی بدنه خودرو است. در لیسه گیری خط و خش ها با رنگ پر می شوند. لیسه گیری باید با دقت و ظرافت انجام شود. لیسه گیری با ابزاری به نام لیسه انجام می شود. در لیسه گیری، تعمیرکار ابتدا یک لایه رنگ بر روی خط و خش بدنه خودرو می کشد و صبر می کند تا لایه رنگ ایجاد شده خشک شود. سپس همین کار را تا جایی که خطوط ایجاد شده پر شوند و با سطح اطراف خود یکسان شوند ادامه می دهد. در مرحله بعد بخش هایی که لیسه گیری شده اند باید سمباده زده شوند. سمباده زدن به یکدستی کار کمک می کند. پس از سمباده زدن اگر تعمیرکار لازم بداند عملیات لیسه گیری را تکرار می کند. در مرحله بعد یک لایه محافظ به بخش های لیسه گیری شده می زنند. در آخر اتومبیل پولیش می شود تا زیبایی کار بیشتر شود.

مقالات مفید ------> لیسه گیری و صافکاری PDR

خلاصه

صافکاری pdr که به صافکاری بدون رنگ شناخته می شود یک روش جدید صافکاری است. در صافکاری بدون رنگ اتومبیل نقاشی نمی شود. صافکاری pdr نسبت به صافکاری سنتی محبوبیت بیشتری دارد چرا که اتومبیل افت قیمت ندارد، صافکاری pdr خیلی سریع انجام می شود و مقرون به صرفه است. صافکاری pdr مانع از ایجاد موج بر روی بدنه خودرو می شود و …. برای انجام صافکاری pdr و سایر خدمات اتومبیل مانند احیای رنگ نانو سرامیک، لیسه گیری، پولیش و …. در صورت تمایل می توانید از خدمات اتومبیل اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید. اتو صافکاری وحیدی با برخورداری از کادری مجرب و دستگاه های مدرن به عنوان بهترین مرکز صافکاری غرب تهران است که انواع خدمات صافکاری نقاشی را برای انواع اتومبیل ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *