صافکاری نقاشی خودرو چگونه انجام می شود؟

صافکاری نقاشی خودرو خدماتی برای تعمیر بدنه اتومبیل های آسیب دیده است. اگر تصادف و ضربه فقط به بدنه اتومبیل وارد شده باشد با صافکاری و نقاشی حالت اول بازمی گردد. صافکاری خودرو دارای چند روش و مراحل مختلف است.

روش های مختلف صافکاری چیست؟

دو روش کلی صافکاری عبارتند از : صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ

صافکاری بدون رنگ

در صافکاری بی رنگ که به صافکاری pdr نیز معروف است خودرو نقاشی نمی شود. ریزش تگرگ، تصادف های سطحی و … ممکن است باعث ایجاد خط و خش هایی بر روی بدنه اتومبیل شود. این نوع آسیب ها با صافکاری بدون رنگ و ابزاری مانند تگرگ کش، نگهدارنده، انواع میله های pdr و … به راحتی برطرف می شود. صافکاری pdr مزایایی مانند عدم افت قیمت اتومبیل، صرفه جویی در زمان و هزینه و عدم دو رنگی بدنه را دارد. صافکاری pdr به روش های مختلفی مانند با استفاده از دستگاه مغناطیسی، با استفاده از دستگاه مکش، با استفاده از دستگاه لیزر و … انجام می شود.

صافکاری با رنگ

یک روش دیگر صافکاری، صافکاری با رنگ است. صافکاری با رنگ برای مواردی استفاده می شود که رنگ اتومبیل از بین رفته است. صافکاری با رنگ با چکش کاری انجام می شود. صافکاری با رنگ نسبت به صافکاری pdr به هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد.

مقالات مرتبط -----> صافکاری و نقاشی خودروهای ایرانی

صافکاری با رنگ چگونه انجام می شود؟

در صافکاری با رنگ، صافکار با استفاده از قالب تنه و چکش کاری اقدام به صاف کردن قسمت فرورفته و آسیب دیده می کند. پس از اینکه ناحیه آسیب دیده درست شد و به فرم اولیه بازگشت، صافکار با استفاده از سنباده و بتونه سطحی کاملاً صاف و یکدست ایجاد می کند. سپس نوبت به نقاشی و رنگ آمیزی خودرو می رسد. تعمیرکار باید رنگی متناسب با رنگ اتومبیل استفاده کند تا حتی الامکان دو رنگی ایجاد نشود و سپس نقاشی خودرو را انجام دهد.

صافکاری بدون رنگ چگونه انجام می شود؟

برای صافکاری بدون رنگ ابتدا صافکار باید قطعه های اضافی را باز کند. سپس محل فرورفتگی و خط و خش ها باید شستشو شود تا آسیب بدنه به خوبی مشخص باشد. در قدم بعدی صافکار باید ناحیه آسیب دیده را گرم کند. گرما باعث نرم شدن فلز و چکش خواری بهتر آن می شود. سپس صافکار با ضربه هایی با شدت مناسب محل آسیب دیده را به فرم اولیه بازمی گرداند. در صافکاری pdr از ابزار مخصوص pdr استفاده می شود. سپس صافکار قطعه آسیب دیده را موج گیری می کند. این کار با انواع قالب تنه مخصوص صافکاری pdr و انواع فنر انجام می شود. بعد از صافکاری بدون رنگ اگر لازم باشد کار قلم گیری یا لیسه گیری انجام می شود. این کار برای یکدستی بیشتر بدنه انجام می شود.

مقلات مرتبط ----> چرا صافکاری PDR جایگزین صافکاری سنتی شد؟

چرا برای صافکاری نقاشی خودرو باید تعمیرکار متخصص استخدام کنیم؟

تخصص و تجربه صافکار و نقاش نقش زیادی در کیفیت کار کند. یک صافکار یا نقاش متخصص و مجرب با جزئیات کار به خوبی آشنایی دارد و می تواند یک کار بی نقص تحویل دهد. عدم آشنایی صافکار یا نقاش با ریزه کاری های خدمات صافکاری و نقاشی ممکن است باعث آسیب بیشتر به خودرو شود. یک تعمیرکار حرفه ای بهترین شیوه و مقرون به صرفه ترین راهکار را ارائه می دهد. یک صافکار و نقاش متخصص با تکنولوژی های روز آشنایی دارد و از علم روز در خدمات صافکاری نقاشی استفاده می کند. اتو سرویس وحیدی با برخورداری از کادری حرفه ای و متخصص و تجهیزات روز دنیا ارائه دهنده ی خدمات صافکاری نقاشی با بالاترین میزان کیفیت می باشد.

صافکاری pdr خودرو

قیمت صافکاری نقاشی تخصصی چقدر است؟

فاکتور های مختلفی مانند شیوه ی صافکاری، میزان آسیب، برند اتومبیل و … در قیمت صافکاری نقاشی مؤثرند. روش های نوین صافکاری مانند صافکاری pdr قیمتی بسیار متفاوت از شیوه های قدیمی تر دارند و بسیار مقرون به صرفه تر هستند. برند اتومبیل نیز در تعیین قیمت صافکاری نقاشی مهم است. عموماً قیمت صافکاری نقاشی برای اتومبیل های پرتیراژ داخلی کمتر از قیمت صافکاری نقاشی اتومبیل های لوکس و خارجی است. انواع صافکاری نقاشی قیمتی متفاوت از یکدیگر دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت صافکاری نقاشی در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید. اتو سرویس وحیدی با چندین سال سابقه کار ارائه دهنده ی انواع خدمات صافکاری نقاشی تخصصی از جمله احیای رنگ نانو سرامیک، صافکاری pdr، لیسه گیری و … با بهترین کیفیت و قیمت می باشد.

مطالب مرتبط  -----> صافکاری PDR در سلامت خودرو چه نقشی دارد؟

لیسه گیری چه کاربردی دارد؟

برای از بین بردن خط و خش های عمیق بدنه از لیسه گیری استفاده می شود. اگر رنگ بدنه ترک خورده باشد یا رنگ بدنه پریده باشد از لیسه گیری استفاده می شود. برای لیسه گیری ابتدا باید ناحیه آسیب دیده شستشو شود و در مقابل نور خورشید یا نور فرابنفش قرار داده شود تا خشک شود. سپس رنگ مناسب با رنگ بدنه باید تهیه شود و قسمت آسیب دیده رنگ و بتونه کاری شود. رنگ های اضافه با لیسک برداشته می شود تا بدنه کاملاً یکدست شود. به این کار لیسه گیری می گویند. اگر رنگ بدنه ترک خورده باشد استفاده از روش لیسه گیری خیلی مناسب است. زیرا از صرف هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. در آخر بدنه را پولیش کاری می کنند.

پولیش کاری چیست؟

بدنه اتومبیل از چند لایه رنگ تشکیل شده است. در پولیش کاری خودرو یک لایه نازک از رنگ بدنه برداشته می شود. پولیش کاری باعث براقیت رنگ بدنه اتومبیل می شود. اما تکرار دفعات زیاد پولیش کاری خوب نیست. زیرا باعث نازک شدن رنگ بدنه و کم کیفیت شدن آن می شود.

بهتر است بدانیم ----> قیمت صافکاری بی رنگ خودرو

خلاصه

صافکاری و نقاشی خدماتی برای از بین بردن فرورفتگی ها، برآمدگی ها، خط و خش ها و آسیب های بدنه خودرو هستند. صافکاری و نقاشی باعث سلامت بیشتر بدنه و زیبا سازی آن می شود. صافکاری روش های مختلفی دارد. دو روش کلی صافکاری، صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ هستند. هر کدام از روش های صافکاری مراحل مختلفی دارد. برخی از مراحل صافکاری عبارتند از تمیز کاری بدنه، از بین بردن فرورفتگی ها و برآمدگی و خط و خش ها با ابزار مناسب و در صورت لزوم رنگ آمیزی بدنه! برای انجام صافکاری و نقاشی بدنه خودرو در صورت تمایل می توانید از سرویس های مختلف اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید. اتو سرویس وحیدی با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی انواع خدمات صافکاری نقاشی از جمله احیای رنگ نانو سرامیک، صافکاری pdr، لیسه گیری، پولیش و … می باشد.

مطالب مرتبط ----> مزایای صافکاری PDR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *