بهترین روش صافکاری در صافکاری نقاشی خودرو چیست؟

این روز ها خودرو به یکی از وسایل مهم زندگی تبدیل شده است به طوریکه بدون آن زندگی بسیار سخت است. اما از سوی دیگر رشد و تولید زیاد خودرو باعث شده تعداد تصادفات نیز افزایش پیدا کند. به همین منظور روش های زیادی برای صافکاری و نقاشی ابداع شده تا خسارت های وارد شده به وسایل نقلیه را کاهش دهد.

صافکاری و نقاشی خودرو چیست؟

بدنه وسایل نقلیه از چند لایه فلز و رنگ تشکیل شده است. تصادف و ضربه به بدنه اتومبیل می تواند به این لایه های فلزی و رنگی آسیب وارد کند. راه حل از بین بردن آسیب های بدنه خودرو صافکاری و نقاشی است. صافکاری به مجموعه ای از فعالیت ها برای تعمیر فرورفتگی ها، برآمدگی ها و خط و خش های ناشی از تصادف و ضربه به بدنه اتومبیل گفته می شود. منظور از نقاشی اتومبیل نیز رنگ آمیزی آن به منظور زیباسازی و یکدستی رنگ قسمت آسیب دیده با سایر قسمت های بدنه اتومبیل است. صافکاری نقاشی خودرو یک کار تخصصی است و باید در تعمیرگاه های معتبر انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد. اتو سرویس وحیدی یکی از بهترین مراکز صافکاری غرب تهران است که انواع خدمات صافکاری نقاشی از جمله صافکاری pdr، لیسه گیری، پولیش کاری، احیای رنگ نانو سرامیک و … را برای انواع خودرو انجام می دهد.

انواع روش های صافکاری خودرو چیست؟

صافکاری نقاشی خودرو یکی از فعالیت ها پیچیده و تخصصی ترمیم بدنه خودرو است. صافکاری نقاشی خودرو هر ساله پیشرفت کند و استفاده از روش های جدید جایگزین روش های قدیمی می شود. به طور کلی صافکاری به دو صورت صافکاری با رنگ و صافکاری بدون رنگ انجام می شود. تشخیص اینکه بهترین روش صافکاری چیست نیاز به نظر کارشناس دارد. برخی آسیب ها با صافکاری بدون رنگ برطرف می شوند. در چنین شرایطی صافکاری pdr بهتر است. اما اگر میزان آسیب وارد شده به بدنه و رنگ اتومبیل زیاد باشد باید از صافکاری با رنگ استفاده شود.

صافکاری بدون رنگ چیست؟

صافکاری بدون رنگ یا همان صافکاری pdr نوعی از صافکاری است که بدون اینکه اتومبیل نقاشی شود انجام می شود. صافکاری pdr در صورتی قابل اجراست که رنگ بدنه اتومبیل آسیب ندیده باشد و یا طوری نباشد که در حین عملیات صافکاری رنگ اتومبیل بریزد. صافکاری pdr با ابزار مخصوص pdr انجام می شود. کار کردن با ابزار pdr نیاز به مهارت دارد. کسی که با ابزار pdr کار می کند باید نحوه ی کار کردن با این ابزار را به خوبی بداند.

صافکاری با رنگ چیست؟

صافکاری با رنگ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که رنگ بدنه اتومبیل آسیب دیده باشد. در صافکاری با رنگ پس از اتمام عملیات صافکاری، اتومبیل رنگ آمیزی می شود.

چرا صافکاری pdr محبوبیت بیشتری دارد؟

صافکاری pdr نسبت به صافکاری با رنگ مزایایی دارد که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. صافکاری pdr خیلی سریع انجام می شود. صافکاری pdr در مدت چند ساعت قابل اجراست. صافکاری بدون رنگ (صافکاری pdr) نسبت به صافکاری با رنگ به هزینه کمتری نیاز دارد. اتومبیل با صافکاری pdr افت قیمت پیدا نمی کند.

بیشتر بدانیم -----> صافکاری بی رنگ خودرو چه مزایایی دارد؟

صافکاری pdr چگونه انجام می شود؟

برای اجرای صافکاری pdr ابتدا باید ناحیه آسیب دیده کاملاً تمیز شود تا صافکار بتواند میزان آسیب دیدگی را ارزیابی کند. همچنین صافکار باید ارزیابی کند آیا ناحیه آسیب دیده قابل دسترس هست یا خیر! سپس تعمیرکار با استفاده از ابزار مناسب اقدام به صافکاری می کند. در صافکاری pdr، صافکار به پشت ناحیه آسیب دیده ضرباتی با شدت مناسب وارد می کند تا فرورفتگی و یا برآمدگی به جای اولیه خود بازگردد. حرارت دادن پیش از چکش کاری باعث می شود تا بدنه فلزی اتومبیل نرم شود و راحتتر شکل بگیرد. صافکاری pdr یک کار تخصصی است و باید توسط متخصص انجام شود. برای صافکاری pdr در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات بدنه اتومبیل اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید. اتو سرویس وحیدی با چندین سال سابقه کار حرفه ای و برخورداری از مدرن ترین تجهیزات صافکاری نقاشی، ارائه دهنده ی خدمات صافکاری pdr، احیای رنگ نانو سرامیک، لیسه گیری، پولیش کاری و … برای انواع اتومبیل می باشد.

مقالات مرتبط ----> صافکاری بی رنگ PDR

ابزار صافکاری بدون رنگ چیست؟

در صافکاری بدون رنگ از ابزار pdr که مخصوص این کار است استفاده می شود. ابزار pdr متنوع هستند و باید متناسب با میزان و ناحیه آسیب مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از ابزار مورد استفاده در صافکاری بدون رنگ عبارتند از: انواع میله pdr، تگرگ کش، نگهدارنده، چکش های مخصوص صافکاری pdr، مشتی و قالب تنه، دستگاه مکش و ….

مزایای صافکاری بی رنگ

مراحل نقاشی خودرو چیست؟

پس از صافکاری اگر اتومبیل نیاز به رنگ آمیزی داشته باشد، باید نقاشی شود. نقاشی خودرو باعث یکدستی رنگ آن می شود. نقاشی خودرو چند مرحله دارد. ابتدا نقاش باید ابزار مورد نیاز برای نقاشی مانند کاردک، رنگ، سمباده و …. را آماده کند. پیش از شروع کار نقاشی، بدنه اتومبیل باید از هر گونه آلودگی و کثیفی پاک شود. سپس ناهمواری های روی بدنه اتومبیل با استفاده از سمباده باید از بین برود. بخش هایی از رنگ اتومبیل که از بین رفته یا شکسته باید بتونه کاری شود. سپس بدنه اتومبیل باید آستر کشی شود. یعنی چند لایه رنگ اولیه زده شود. بعد از آن چند لایه رنگ اصلی به بدنه اتومبیل زده می شود. در مرحله آخر باید بدنه اتومبیل سمباده زده شود تا ناهمواری ها از بین برود. نکته مهمی که در نقاشی خودرو وجود دارد این است که رنگی که برای نقاشی اتومبیل استفاده می شود باید با رنگ اصلی خودرو همخوانی داشته باشد. برای این منظور باید کد رنگی که برای نقاشی استفاده می شود با کد رنگ بدنه ماشین یکی باشد. کد رنگ اتومبیل در قسمت هایی از اتومبیل مانند کنار درب یا کاپوت نوشته شده است.

مطالب مرتبط ----> صافکاری نقاشی حرفه ای

خلاصه

صافکاری اتومبیل به دو صورت صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ انجام می شود. تشخیص اینکه بهترین روش صافکاری برای هر نوع آسیبی چیست نیاز به کارشناسی دارد. اگر رنگ بدنه اتومبیل آسیب ندیده باشد صافکاری بدون رنگ اجرا می شود. اما اگر رنگ اتومبیل از بین رفته باشد و یا بگونه ای باشد که هنگام عملیات صافکاری رنگ ریزش کند باید صافکاری با رنگ اجرا شود. برای انجام صافکاری pdr و یا صافکاری با رنگ در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات صافکاری نقاشی اتو صافکاری سرویس وحیدی استفاده نمایید. اتو سرویس وحیدی با برخورداری از کادری مجرب و مدرن ترین دستگاه ها ارائه دهنده ی خدمات صافکاری pdr، احیای رنگ نانو سرامیک، پولیش کاری و …. می باشد.

مطالب مرتبط ----> صافکاری PDR خودرو با مدرن ترین دستگاه ها در اتو وحیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *