خدمات-موتوری (گیربکس،مکانیکی،جلوبند)

گیربکس یا همان جعبه دنده دو نوع دستی و اتوماتیک است. اولین نوع گیربکس که ساخته شد، گیربکس های دستی بودند. بعد ها گیربکس های اتوماتیک نیز روانه بازار شد.

مهندسی و طراحی گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های دستی پیچیده تر می باشد. از این رو تعمیرات گیربکس های اتوماتیک نیز پیچیده تر و سخت تر است و نیاز به مهارت بیشتری دارد. در صورتی که گیربکس خودرو شما دچار مشکل شده است هر چه سریعتر آن را تعمیر کنید، تعمیرات کم هزینه تر و ساده  تر خواهد بود. اما اگر دیرتر اقدام کنید کار تعمیرات هم پرهزینه تر و هم دشوار تر می شود. مجموعه اتووحیدی کار خدمات گیربکس خودرو را کاملا حرفه ای و با پیشرفته ترین دستگاه ها انجام می دهد.

عیب یابی و تعمیر گیربکس های اتوماتیک در اتو وحیدی

از جمله خدمات اتو وحیدی تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو است. گیربکس در خودرو یکی از مهمترین بخش های اتوموبیل است و نقش مهمی در سلامت خودرو دارد. گیربکس که به آن چرخ دنده نیز گفته میشود به دو صورت دستی و اتوماتیک است. همانطور که گفتیم گیربکس های اتوماتیک به دلیل اینکه پیچیده تر هستند تعمیرات آن نیز مهارت بالاتری نیاز دارد. در  صورتی که برای جعبه دنده اتوموبیل تان مشکلی به وجود بیاید هر چه سریع تر برای تعمیر آن اقدام کنید هزینه ها کمتر خواهد شد.  اما با ادامه تر شده موضوع ممکن است کار تعمیر نیز دسوار تر نیز شود.

اتو سرویس وحیدی در این زمینه خدمات کاملی در اختیار مشتریان قرار می دهد و با زمانبندی و هزینه مناسب تعمبر انواع گیربکس های اتوماتیک و دستی را انجام می دهیم.

خلوبندی خودرو چیست؟ جلوبندی خودرو به مجموعه جلو خودرو و زیر ماشین گفته می شود.

تعمیر جلوبندی خودرو

تعمیر جلوبندی انواع خودرو ها که ما در خدمات اتو وحیدی به صورت تخصصی آن را انجام می دهیم از دیگر خدمات ما به مشتریان عزیزمان است.  جلوبندی به قسمت جلو ماشین و زیر خودرو گفته می شود که کار کاهش لرزش در هنگام رانندگی را دارد. بخش اصلی جلوبندی خودرو را کمک فنر ها تشکیل می دهند. کمک فنر ها در واقع کار ضربه کیر خودرو هستند. کمک فنر ها به کاهش فرسودگی ماشین و کاهش خرابی های مربوط به  جعبه فرمان، دیفرانسیل، گیربکس و سایر کمک می کند. هر چقدر کیفیت جلو بندی ماشین بهتر باشد کیفیت رانندگی با آن اتوموبیل افزایش پیدا می کند.

اجزای جلویندی خودرو شامل فنر و کمک فنر ها، سیستم چرخ ها، بولبرینگ و … است. از جمله مشکلاتی که ممکن است در اثر خرابی جلوبندی خودرو به وجود بیاید مانند لرزش فرمان خودرو ، انحراف خودرو به طرفین، وجو سرو صدا در ماشین و … می باشد.

جلوبندی در اتوموبیل های مختلف با توجه به وزن و طراحی خودرو متفاوت هستند. به همین دلیل تعمیر جلوبندی خودرو های مختلف متفاوت است . از این رو برا تعمیر جلو بندی هر اتوموبیل باید به متخصص مربوط به آن مراجعه فرمائید. مجموعه خدمات خودرویی اتو وحیدی با تجریه بیش از یک دهه با تسلط بر تعمیر جلوبندی خودرو این اطمینان را به مشتریان می دهد که با خیال آسوده تعمیر جلو بندی اتوموبیل شان را به ما بسپارند.

تعمیرات جلوبندی خودرو

تعمیر موتور خودرو

معمولا پرهزینه ترین بخش در تعمیرات خودرو ، تعمیر موتور خودرو است. از این رو  در نگهداری موتور خودرو به دقت کوشا باشید. برای اینکه موتور خودرو شما سالم و نرم باشد باید یکسری نکات را رعایت کنید. غفلت از رعایت نکردن نکات اصولی در نگداری موتور خودرو می تواند باعث خرابی موتور و هزینه های بالا برای شما شود. در ادامه چند مورد از نکاتی را می گوییم که اگر از آنها غفلت کنیم موتور خودرو رو به سوی خرابی می رود:

تعویض نکردن روغن موتور خودرو

روغن موتور از بخش های اساسی و حیاتی موتور اتوموبیل است. اگر روغن موتور را بر اساس زمان بندی که شرکت خودرو سازی شما گفته است تعویض نکنید به مرور زمان به موتور اتوموبیل آسیب وارد می شود.

حتما سعی کنید از روغن های مناسب برای موتور خودرو استفاده کنید. استفاده از روغن مناسب برای سلامت موتور ضروری است. بسیاری از سازندگان اتوموبیل استفاده از روغن سینتتیک را پیشنهاد می دهند. اما بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل قیمت بالای این روغن تمایل به استفاده از آن ندارند که بعدا این موضوع می تواند باعث خرابی موتور اتوموبیل شود.

نشتی روغن موتور

زمانی که روغن موتور نشت دارد حتما  آن را پیگیری کنید . نادیده گرفتن نشتی موتور خودرو می تواند باعث آسیب به موتور اتوموبیل شود. در صورتی که نشتی زیاد باشد باعث می شود موتور به طور کامل روغن کاری نشود که باعث آسیب به موتور خودرو می شود. معمولا مشکلات شایع از نشتی های کوچک روغن موتور به وحود می آیند.  از این مدل خرابی ها مانند خرابی دسته موتور لاستیکی.

چراغ اخطار روغن

زمانی که روغن کافی در موتور اتوموبیل نباشد چراغ روغن موتور روشن می شود. نادیده گرفتن این چراغ باعث آسیب به موتور خودرو می شود. در صورت روشن شدن این چراغ باید سریع خودرو خود را برای عیب یابی به تعمیرگاه تخصصی خودرو ببرید. تعمیرگاه تخصصی خودرو اتووحیدی آماده ارائه کلیه خدمات خودرو به تمامی مشتریان عزیز می باشد.

خرابی سیستم خنک کننده موتور

هر سه سال یکبار و یا هر 50 هزار کیلومتر هر کدام که زودتر فرا برسد سیستم خنک کننده موتور اتوموبیل را تعویض کنید. اکثر مالکان خودرو تا زمانی که سیستم

خنک کننده دچار مشکل و خرابی تشود آن را تعمیر نمی کند . این کار می تواند از طول عمر موتور اتوموبیل بکاهد.

داغ شدن موتور اتومبیل یکی از علامت های مهم خرابی سیستم خنک کننده موتور اتوموبیل است. هرگز با اتوموبیلی که دمای موتور در آن بالا است رانندگی نکنید زیرا خظر نابودی موتور را در پی دارد.

ورودی آب بیش از حد داخل موتور

رانندگی در هنگام باران و طوفان شدیدو یا عبور از رودخانه ها ویا آب های ساکن ممکن است با عث شود که آب وارد موتور خودرو شود و به موتور خودور آسیب وارد کند.  اگر میزان آب وارد شده زیاد باشد با عبور از منیفولد ممکن است به داخل شمع موتور راه پیدا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *