نقاشی و لیسه گیری

لیسه گیری یا لیسه کشی بهترین روش برای از بین بردن خراش های عمیق بر روی خودرو است. بدنه خودرو شامل سه لایه است. زمانی که خراش عمیقی بر روی بدنه خودرو وارد می شود حتی تا لایه سوم نیز آسیب می بیند و تا لایه سوم نیاز به تعمیر دارد.

مجموعه خدمات خودرویی اتو وحیدی با کادری مجرب لیسه گیری خودرو را به صورت تخصصی انجام می دهد. اگر خراش خودرو جزئی باشد راه حل های دیگری دارد که جزو زیر مجموعه لیسه گیری حساب نمی شود.

لیسه گیری معمولا برای برطرف کردن خراشیدگی های عمیق و گسترده استفاده می شود. خراش های عمیقی که معمولا سرتاسری هستند و باعث ایجاد ترک های عمیق می شوند. زمانی که خراشیدگی های عمیق به وجود می آید اگر صاحب خودرو به سرعت برای برطرف کردن خراشیدگی ها اقدام نکند، ممکن است که ناحیه آسیب دیده قسمتی از رنگ رویه خودرو ریخته شود و آن قسمت از بدنه خودرو نیاز به نقاشی مجدد پیدا کند. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم زمانی که بدنه خودرو دچار آسیب سریعترآن را به متخصص صافکاری خودرو برسانید تا آسیب بدنه بیشتر نشده است. برای تماس با متخصصان اتو وحیدی می توانید با شماره های داخل هدر سایت تماس حاصل فرمائید.

لیسه گیری خودرو چیست؟

لیسه گیری فرآیندی برای ترمیم خراش های عمیق بر روی بدنه خودرو است که این خراش های عمیق سطوح مختلفی از بدنه خودرو را درگیر می کند. در خراش هایی که بر روی بدنه خودرو ایجاد می شود اگر فقط لایه اول آسیب ببیند خراش را خراش سطحی می گوئیم. خراش های سطححی را می توان به راحتی و با پولیش و روش صافکاری pdr از بین برد. اما خراش های عمیق که به لایه دوم و لایه سوم بدنه خودرو آسیب وارد شود برای برطرف کردن آن از روش های دیگری استفاده می شود که لیسه گیری یکی از این روش هاست.

روش های لیسه گیری خودرو

بدنه تمام خودرو ها از سه لایه تشکیل شده است. این سه لایه فلزی هستند. اگر بر روی بدنه خودرو آسیبی وارد شود که باعث خط و خش و قری خودرو شود می با توجه به میزان و عمق خراشیدگی می توان آن را ترمیم کرد. لیسه گیری برای ترمیم آسیبی که به لایه های دوم و سوم که لایه های زیرین هستند استفاده می شود. این دسته از خراش ها با توجه به اینکه به لایه های زیرین نفوذ پیدا کرده است اگر به سرعت ترمیم نشود پس از مدتی باعث می شود که رنگ روی آن بریزد و نیاز به نقاشی نیز پیدا می شود. زمانی که خراش های عمیق بر روی بدنه خودرو ایجاد شدند ، برای انجام لیسه گیری ابتدا باید محل آسیب به خوبی شسته شود ، پس از خشک شدن محل منطقه آسیب دیده  آن را در زیر نور آفتاب و یا زیر نور فرابنفش قرار می دهیم تا مساحت و عمق محل آسیب دقیق مشخص شود سپس با استفاده از بتونه سنگ و بتونه خشک محل را بتونه گیری می کنیم.

محل قری و فرورفتگی را می توان با استفاده از کد رنگ بدنه خودرو پر کرد. پس از اینکه محل کاملا با استفاده از بتونه کاملا پر شد سپس لیسه گیری شروع می شود. در این مرحله به وسیله لیسک های نرم تر رنگ های اضافی را از بین می بریم. اگر انجام مراحل لیسه کشی حرفه ای انجام نشود این رنگ های اضافه  بر روی بدنه خودرو باقی می ماند که باعث کدر شدن رنگ اطراف آن می شود و مراحل لیسه کشی باید با دقت انجام شود که هیچ نوع کدری به جای نماند.  مجموعه خدمات خودرویی اتووحیدی وافع در سعادت آباد تمامی مراحل لیسه گیری خودرو را از ابتدا تا انتها با دقت و ضرافت به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد.

لیسه گیری در واقع تکمیل کننده بخش صافکاری و نقاشی خودرو است که برای تمیز کردن رنگ های اضافه که بر جا مانده است استفاده می شود.

مراحل لیسه گیر حرفه ای خودرو در اتو وحیدی

همانطور که گفتیم برطرف کردن خط و خش های عمیق که بر روی بدنه خودرو ایجاد می شود را لیسه گیری خودرو می گویند که دارای مراحل خاص و تخصصی است که حتما باید توسط مختصص مجرب در این زمینه انجام شود. در واقع هر چقدر تخصص و تبحر بیشتر شود نتیجه به دست آمده حرفه ای تر خواهد شد و به راحتی می توان تمام خش های روی بدنه خودرو را از بین برد.

تیم تخصصی مجموعه اتووحیدی در ابتدا با بررسی دقیق بدنه خودرو محل خش  را دقیق ارزیابی می کند سپس شروع به پر کردن خراش ها می کند به طوری که تمام فرورفتگی ها و خط و خش ها بر روی بدنه خودرو با استفاده از کد رنگ بدنه ماشین و با استفاده از رنگ خشک و جامد پوشش داده شود و سپس عمل لیسه گیری  انجام می شود.

در این مرحله با استفاده از لیسه های نرم تمامی رنگ های اضافه که بر روی بدنه خودرو به جا مانده است به صورت تخصصی و با تبحر از بین می رود. این کار توسط تیم اتو وحیدی این قدر ضریف انجام می شود که نمی توان محل آسیب دیده را از سطح صاف تشخیص داد.

نقاشی و لیسه گیری خودرو

بعد از لیسه گیری خودرو چه کار باید کرد؟

پس از اتمام لیسه گیری خودرو ، پولیش کاری شروع می شود. پولیش کاری جزو مراحل آخر خش گیری خودرو است. در این مرحله افراد حرفه ای و متخصص با استفاده از پولیش های جامد ، شروع به پولیش بدنه خودرو می کنند. برای قبل از مرحله جوشکاری باید بدنه اتوموبیل خشک شود.

پولیش خودرو بر اساس رنگ بدنه خودرو تعیین می شود و رنگ بدنه خودرو هم با استفاده از دستگاه های حرفه ای به صورت دقیق تشخیص داده می شود. بعد از اتمام پولیش کاری نوبت واکس بدنه خودرو است . واکس بدنه خودرو توسط تیم حرفه ای اتووحیدی بسیار دقیق و با ظرافت انجام می شود.

هزینه انجام لیسه گیری خودرو

هزینه همیشه از مهمترین بحث هایی است که در بخش تعمیرات ظاهری بدنه خودرو وجود دارد. تمامی رانندگان تمایل دارند یک هزینه مناسب و پایین و در عین حال خدمات مناسب و عالی را دریافت کنند. که در این صورت مطمئنا در صورت پیدا کردن مرکز مطمئن با سابقه و حرفه ای می توانید بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت دریافت کنید. اتو سرویس وحیدی این افتخار را دارد که با ارائه بهترین کیفیت برای مشتریان عزیر بهترین و منصفانه ترین قیمت را ارائه می دهیم.

در صورتی که می خواهید خودرو هیچ گونه افت قیمتی نداشته باشد و با بهترین وضعیت به فروش برسد در کنار تعمیرات ظاهر خودرو مشکلاتی مانند تعمیرات برق خودرو ، تعمیر کمک بادی  های خودرو ، تعمیر جلو بندب خودرو، تعمیرات گیربکس ، تعمیر موتور، صافکاری و نقاشی و سایر خدمات را نیز به صورت حرفه ای به ما بسپارید.

بسیار حائز اهیمت است که تمامی این خدمات به صورت حرفه ای و دقیق انجام شود مسلما در هنگام فروش خودرو هیچ گونه افت قیمتی نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *