فروش قطعات استوک و نو

قطعه های استوک خودرو قطعه ای است که در ضمن اینکه اصلی و فابریک است ولی مربوط به این خودرو نیست. اما قطعه تعویضی و رنگ شده قطعه ای است که ضمن اینکه قطعه کلا تعویض شده است رنگ شده هم است و فابریک نیست.

برای مثال درب خودرو بر اثر تصادف آسیب دبده و می خواهید آن را ترمیم و یا تعویض کنید. حالت اول می توانید به صافکاری مراجعه کنید و در صورتی که امکان صافکاری داشت آن را ترمیم کنید در این حالت درب خودرو شما توسط صافکار تعمیر می شود و امکان دارد رنگ هم بشود و یا نشود. حالت دوم دقیقا یک درب فابریک را از مرکز اصلی نمایندگی خودرو تهیه کنید در این حالت شما یک قطعه استوک بر روی خودرو خود نصب کرده اید و حالت سوم  یک درب معمولی تهیه کنید و سپس آن را نقاشی کنید و از آن استفاده کنید که در این حالت قطعه تعویضی و رنگ دار بر روی خودرو خود نصب کرده اید.

انواع قطعات خودرو

در ادامه به طور مختصر شما عزیزان را با قطعات خودرو آشنا می کنیم:

تسمه تایم

تسمه تایم سوپاپ را به میلنگ متصل می کند. تسمه تایم باعث می شود تا سوپاپ به درستی حرکت کند. این قطعه در سرسیلندر قرار دارد. باید در هنگام نصب این قطعه دقت فراوانی شود زیرا کوچکترین اشتباهی هزینه بالایی دارد.

تسمه تایم را باید در زمان و موعد معین تعویض کرد زیرا کوچکترین سهل انگاری در زمان تعویض آن باعث می شود سوپاپ و پیستون با یکدیگر برخورد کنند و باعث کج شدن سوپاپ می شود.

یاتاقان

قطعات داخل موتور معمولا فلزی هستند. زمانی که دو قطعه فلزی در کنار هم قرار داده می شوند بر اثر اصطلاک باید ایجاد حرارت می شود. یاتاقان قطعه ای است که بین این دو قطعه فلزی می شود و اجازه نمی دهد که این دو با هم اصطلاک ایجاد کنند.

واتر پمپ

از مهمترین قطعات خودرو واتر پمپ است. . واتر پمپ در واقع پمپی است که به موتور اتوموبیل آب را می رساند و باعث خنک شدن موتور اتوموبیل می شود. واتر پمپ به وسیله تسمه تایم می چرخد . کارشناسان اتوموبیل توصیه می کنند هر زمان برای تعویض تسمه تایم خودرو مراجعه می کنید واتر پمپ را هم تعویض کنید  تا از هزینه های پرداخت دستمزد در زمان های دیگر جلوگیری شود.

اگر این قطعه خراب شود باعث می شود از زیر موتور اتوموبیل آب بیرون بیاید. در این زمان باید خیلی سریع اتوموبیل را به تعمیرگاه تخصصی خودرو ببرید زیرا ممکن است موتور خودرو بسوزد.

ترمز ABS

ترمز ABS یا ترمز ضد قفل فناوری است برای اینکه میزان فشار وارد بر ترمز خودرو و چرخ خودرو را تنظیم کند بنابراین موجب عدم قفل کردن ترمز می شود. ترمز ABS ابتدا میزان فشار وارد شده به ترمر اتوموبیل و میزان سرعت چرخ ها را می سنجد و سپس با انجام محاسبات آن ها را به اندازه ای با یکدیگر هماهنگ می کند که چرخ ها قفل نشود. اگر چراغ ترمز ABS  زرد یا قرمز شده است یعنی در عملکرد آن اختلالی ایجاد شده است.

دینام

باتری اتوموبیل انرژی مورد نیاز برای شارژ شدن را از قطعه ای به نام دینام می گیرد.  زمانی که استارت اتوموبیل را می زنید باتری خودرو باعث روشن ماشین و همچنین بخش های برقی اتوموبیل می شود. همانطور که گفتیم باتری به وسیله دینام شارژ می شود و دینام نیز نیروی خود را از تسمه تایم می گیرد. در صورتی که باتری اتوموبیل خراب شود چراغ قرمز باتری روشن خواهد شد. البته اگر بلبرینگ ها نیز خراب شود موجب خرابی  دینام خودرو می شود که علامت خرابی دینام سرو صدا است.

پلوس

پلوس یا اکسل قطعه ای است که وظیفه انتقال قدرت از دیفرانسیل به چرخ های ماشین است. پلوس از بخش هایی تشکیل شده است. سر آن به سرپلوس نامیده می شود و انتهای آن حالت قیفی برعکس دارد که به ان گردگیر پلوس می گویند.  گردگیر پلوس از ورود گرد و غبار به داخل سرپلوس ها جلوگیری می کند.

می پشنهاد می کنیم که در معاینات دوره ای که انجام می دهید حتما پلوس و سرپلوس ها را نیز چک کنید. و اگر دچار خرابی شده بود آن را تعویض کنید. اگر سرپلوس ها را گرد و غبار بگیرد نشانه آن تق تق در هنگام دور زدن است.

سیبک فرمان

سیبک فرمان قطعه ای است که حرکت فرمان را به چرخ ها هدایت می کند. اگر سیبک خراب شود در زمان رانندگی هنگامی که به چاله و یا پستی و بلندی برسید صدای تق تق مب دهد.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم را داشته باشید نمی توانید خرابی این قطعات را تشخیص دهید زیرا از دید شما پنهان هستند. ما پیشنهاد می دهیم در هنگام خرید اتوموبیل دست دوم از یک کارشناس حرفه ای راهنمایی بگیرید.

کارشناسان ما در مجموعه تعمیرگاه تخصصی اتو وحیدی با دانش کامل بر روی کلیه مسائل فنی خودرو و با تجربه 10 ساله شما را در این زمینه راهنمایی می کنند.

سیلندر

سیلندر مرکز موتور ماشین می باشد. جنس سیلندر و دیواره آن چدن و یا آلمینیوم می باشد. سیلندرها مدل ها و آرایش های گوناگونی در موتورهای اتوموبیل های مختلف دارند.

سرسیلندر

سرسیلندر  دقیقا در بالای سیلندر قرار دارد. سرسیلندر یک قطعه آلومیومی است که دقیقا در بالای سرسیلندر قرار دارد و اتاقک احتراق ، شمع ها، سوپاپ ها در آن جا دارد. آب و روغن نیز در این قطعه قرار دارد. بنابراین سرسیلندر از اهمیت بالایی برخودار است.

واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. وظیفه واشر سرسیلندر عایق بندی سرسیلندر است تا از ورود نشت مایعات به آن جلوگیری شود. واشر سرسیلندر از مخلوط شدن آب و روغن در اتاقک احتراق به یکدیگر جلوگیری می شود. جنس واشر سریلندر از فولاد نسوز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *