چرا صافکاری pdr جایگزین صافکاری سنتی شد؟

صافکاری pdr یک روش نوین در خدمات صافکاری و نقاشی اتومبیل است. صافکاری pdr به دلیل مزیت های بسیار خوبی که دارد خیلی زود جایگزین شیوه های قدیمی تر شد.

صافکاری pdr چیست و چه تفاوت هایی با صافکاری سنتی دارد؟

صافکاری pdr یعنی صافکاری بدون رنگ! در روش صافکاری pdr خودرو نقاشی نمی شود. در صافکاری بدون رنگ، رنگ اصلی بدنه باقی می ماند. به همین دلیل اتومبیل هنگام فروش افت قیمت ندارد. صافکاری بدون رنگ بسیار مقرون به صرفه تر از صافکاری سنتی است. صافکاری pdr نسبت به صافکاری سنتی خیلی سریع تر انجام می شود. البته باید توجه داشته باشید این روش صافکاری در صورتی قابل اجراست که به رنگ بدنه ماشین آسیب وارد نشده باشد. یعنی رنگ بدنه از بین نرفته باشد. صافکاری pdr با ابزار مخصوص مانند انواع میله های pdr، تگرگ کش، نگهدارنده و … انجام می شود. صافکاری pdr نیاز به دقت و حوصله زیادی دارد و باید توسط متخصص انجام شود.

بهتر است بدانیم -----> صافکاری PDR با بهترین ابزارها

تعمیر بدنه خودرو با صافکاری pdr چگونه انجام می شود؟

در ابتدا کارشناس باید بررسی کند اصلاً آسیب وارد شده به بدنه با صافکاری بدون رنگ برطرف می شود یا نه! صافکار باید ارزیابی کند آیا امکان دسترسی به ناحیه پشت فرورفتگی وجود دارد یا خیر! بعد از این ارزیابی ها اتومبیل باید شستشو شود. صافکار باید ابزار لازم برای صافکاری pdr را فراهم کند. سپس صافکار با ابزار مناسب اقدام به تعمیر بخش آسیب دیده می کند.

صافکاری pdr چقدر هزینه دارد؟

برخی از فرورفتگی ها و آسیب ها ساده تر تعمیر می شوند، اما برخی پیچیده تر و زمانبرتر هستند. در واقع آسیب های بدنه خودرو با هم متفاوت هستند. میزان آسیب، نوع برند خودرو و … همگی در تعیین قیمت نهایی تعمیر مؤثرند. برای برآورد هزینه صافکاری pdr در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید.

چطور متوجه شوم که آسیب بدنه خودرو من با صافکاری  pdr برطرف می شود یا خیر؟

صافکاری بدون رنگ برای آسیب های سطحی و به طور کل آسیب هایی که در آن رنگ بدنه مشکل پیدا نکرده باشد مناسب است. برای این تشخیص گاهی نیاز به نظر کارشناس هست. اما اگر می خواهید خودتان ارزیابی کنید عموماً صافکاری بدون رنگ برای آسیب های کوچک ( کمتر از 10 سانتی متر )، خط و خش ها، فرورفتگی های کوچک و این دسته از آسیب ها مناسب است.

نوشته های دیگر ---->صافکاری حرفه ای PDR با کمترین قیمت

صافکاری بدون رنگ برای کدام برند های خودرو مناسب است؟

از صافکاری بدون رنگ برای همه انواع برند های اتومبیل می توان استفاده کرد و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

خدمات صافکاری نقاشی چیست؟

خدمات صافکاری و نقاشی طیف وسیعی دارد. برخی از خدمات صافکاری نقاشی  عبارتند از: لیسه گیری، پولیش، واکس، احیای رنگ نانو سرامیک، صافکاری بدون رنگ و … هدف از تمامی خدمات صافکاری نقاشی تعمیر آسیب های بدنه و حفظ زیبایی و سلامت خودرو است. برای انجام هر یک از خدمات صافکاری نقاشی در صورت علاقه مندی می توانید از سرویس های مختلف اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید. اتو سرویس وحیدی با چندین سال سابقه کار یکی از معتبرترین مراکز صافکاری غرب تهران است که انواع خدمات صافکاری نقاشی را با بهترین قیمت و کیفیت ارائه می دهد.

صافکاری نقاشی

لیسه گیری چیست؟

لیسه گیری ماشین خدمات تعمیر خط و خش های عمیق بدنه است. بدنه اتومبیل از چندین لایه رنگ تشکیل شده است. اگر فقط لایه اول بدنه آسیب دیده باشد خط و خش ها سطحی هستند. اما اگر لایه های دوم و سوم درگیر شده باشند خط و خش ها عمیق هستند. برای رفع این نوع خط و خش ها از لیسه گیری استفاده می شود.

برای لیسه گیری ابتدا باید ناحیه آسیب دیده شستشو شود. سپس صافکار ناحیه شسته شده را با نور فرابنفش و یا قرار دادن خودرو در مقابل نور خورشید خشک می کند. بعد از آن نوبت رنگ و بتونه کاری خودرو متناسب با رنگ بدنه است. در مرحله آخر رنگ های اضافه با ابزاری به نام لیسک برداشته می شود. به این روند تعمیر خط و خش های بدنه لیسه گیری گفته می شود. در آخر ناحیه آسیب دیده پولیش کاری و واکس می شود.

مطالب مرتبط ----> چه زمانی از لیسه گیری خودرو استفاده کنیم؟

قلم گیری چیست؟

یکی دیگر از راهکار های از بین بردن خط و خش های بدنه اتومبیل قلم گیری است. برای قلم گیری نیز ابتدا ناحیه آسیب دیده باید شسته و خشک شود. سپس تعمیرکار با استفاده از قلم با سایز مناسب خط و خش و رنگ متناسب با رنگ بدنه اقدام به پر کردن خطوط روی بدنه می کند. بعد از فرآیند قلم گیری دوباره بدنه اتومبیل شستشو می شود و واکس زده می شود.

تفاوت لیسه گیری و قلم گیری چیست؟

معمولاً نتیجه پایانی کار در لیسه گیری بهتر و تمیزتر از قلم گیری است. لیسه گیری نسبت به قلم گیری زمانبرتر و پرهزینه تر است.

هزینه لیسه گیری خودرو چقدر می شود؟

هزینه لیسه گیری خودرو مانند دیگر خدمات صافکاری و نقاشی به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. برخی از عوامل تعیین کننده در هزینه لیسه گیری عبارتند از میزان آسیب، مواد مورد استفاده، نوع برند اتومبیل و … برای لیسه گیری، قلم گیری و دیگر خدمات صافکاری نقاشی در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات بدنه اتومبیل اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید.

مقالات دیگر ----> پولیش خودرو

خلاصه

با رشد و ترقی صنعت خودرو سازی، صنعت صافکاری نقاشی اتومبیل نیز به همان تناسب پیشرفت کرده است. سالانه روش های جدیدی برای صافکاری نقاشی اتومبیل ابداع می شود که نواقص روش های قدیمی تر را پوشش می دهد. یکی از روش های نوین صافکاری، صافکاری بدون رنگ است. صافکاری بدون رنگ ویژگی های بسیار خوبی نسبت به صافکاری سنتی دارد که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. برخی از ویژگی های صافکاری pdr نسبت به صافکاری سنتی مقرون به صرفه تر بودن، سریعتر انجام شدن این روش، حفظ رنگ اصلی بدنه و قیمت اتومبیل هنگام فروش است. همین مزایا باعث شده که صافکاری pdr نسبت به صافکاری سنتی طرفداران بیشتری داشته باشد و در خیلی از موارد جایگزین صافکاری سنتی شود. برای انجام صافکاری pdr و دیگر خدمات صافکاری نقاشی در صورت علاقه مندی می توانید از سرویس های مختلف بدنه اتومبیل اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید. صافکاری اتو سرویس وحیدی از معتبرترین مراکز صافکاری غرب تهران است که انواع خدمات صافکاری و نقاشی را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *