احیای رنگ خودرو

احیای رنگ ماشین علاوه بر زیبایی بر قیمت آن نیز تاثیر دارد. اتوموبیل هایی که ظاهری تمیز دارند و از کیفیت بالای رنگ بدنه برخوردار هستند خواهان بیشتری دارند.

کیفیت رنگ بدنه اتوموبیل به مرور زمان و در اثر عواملی مانند نورخورشد، گرد و غبار، آلودگی هوا و غیره دچاری کدری می شود. در این هنگام با انجام خدمات احیای رنگ خودرو می توان رنگ اتوموبیل را دوباره جلا بخشید. از جمله خدمات احیای رنگ بدنه می توان پولیش، واکس، نانو سرامیک اشاره کرد.

احیای رنگ اتوموبیل چیست؟

احیای رنگ خودرو به منظور از بین بردن آسیب های جزئی بر روی رنگ بدنه اتوموبیل است. این آسیب ها مانند خراش های ریز، آفتاب سوختگی، کدر شدن رنگ بدنه و … می باشد که با تکنیک های پولیش و واکس و نانو سرامیک رنگ را مجدد تمیز و شفاف کرد. در این مقاله در مورد احیای رنگ خودرو به طور کامل صحبت می کنیم.

مقالات مرتبط -----> پولیش کاری خودرو چیست؟

احیای رنگ بدنه خودرو

4 روش شگفت آور ترمیم رنگ خودرو

با استفاده از این 4 روش در ترمیم رنگ بدنه ماشین، شما می توانید اتوموبیلی زیبا داشته باشید. با استفاده از روش های ترمیم و احیای رنگ بدنه خودرو تمامی خط و خش ها از روی بدنه از بین می رود و در نتیجه شما می توانید خودرویی زیبا همانند روز اول داشته باشید.

انتخاب هر کدام از روش های احیا و ترمیم رنگ بدنه اتوموبیل بستگی به شرایط خودرو دارد. البته در ادامه بهترین روش ترمیم رنگ بدنه خودرو را نیز خواهیم گفت.

بهتر است بدانیم ---> نقاشی و لیسه گیری خودرو

سرامیک رنگ بدنه خودرو

نانو سرامیک رنگ خودرو نیز یکی از روش های احیا و ترمیم رنگ بدنه خودرو است.  سرامیک خودرو ماندگاری بالاتری نسبت به روش های قبل در احیای رنگ خودرو دارد.

سرامیک رنگ خودرو به عنوان یک لایه محافظ و مقاوم در برابر نور خورشید، UV  و ذرات گرد و غبار است. از این رو به تنهایی برای ترمیم و احیای رنگ خودرو استفاده نمی شود. بنابراین قبل از انجام ترمیم و احیای رنگ بدنه خودرو از سرامیک بدنه خودرو استفاده می شود.  سپس در مرحله بعد پولیش رنگ بدنه انجام می شود.

احیای رنگ خودرو

پولیش خودرو

واکس و پولیش رنگ بدنه خودرو مشهور ترین روش ریکاوری و احیای رنگ بدنه خودرو است. رنگ بدنه خودرو در اثر تابش آفتاب دچار آفتاب سوختگی و کدری می شود. رایج ترین روش برای از بین بردن کدری رنگ بدنه خودرو استفاده از پولیش است.

پولیش کاری رنگ خودرو با استفاده از یک خمیر لایه بردار انجام می شود. به این صورت که از پولیش های نرم برای براق کردن سطح رنگ بدنه اتوموبیل و از پولیش های زبر برای لایه برداری های عمیق استفاده می شود.

نوشته های مرتبط -----> نقاشی بدنه و سپر خودرو

قبل از انجام واکس خودرو بهتر است ماشین را کارواش ببرید. واکس و پولیش بدنه ماشین، دستی انجام می شود. این روش باعث براقی و یک دست شدن رنگ بدنه خودرو می شود. همچنین کدری ها و آفتاب سوختگی های رنگ بدنه را از بین می برد. برای انجام واکس خودرو حتما در انتخاب صافکاری دقت زیادی داشته باشید. ترمیم رنگ خودرو اگر با ضرافت و دقت انجام نشود ممکن است مضرراتی داشته باشد.

اتو صافکاری وحیدی به عنوان واحد نمونه صافکاری در غرب تهران که در منطقه سعادت آباد فعالیت می کند. کلیه روش های احیا و ترمیم رنگ بدنه خودرو را به صورت کاملا حرفه ای انجام میدهد.

ترمیم رنگ پوشش شفاف رنگ خودرو

در صورتی که پوشش شفاف رنگ بدنه خودرو آسیب دیده باشد، احیای رنگ و نانو سرامیک پوشش شفاف انجام می شود. برای این کار باید پولیش را به آرامی و به صورت دایره ای بر روی مکان مورد نظر بچرخانیم تا خطوط از بین بروند.

اگر خراش ها عمیق تر باشند ابتدا باید با استفاده از سنباده پولیش کاری شود، سپس احیای رنگ خودرو پوشش شفاف انجام شود.

احیای رنگ پوشش پایه رنگ خودرو

بعد از پوشش شفاف پوشش پایه رنگ خودرو قرار دارد. در صورتی که پوشش پایه آسیب ببیند ممکن است که پوشش پایه نیز در معرض نور خورشید و ذرات گرد و غبار دچار آسیب شود.

مطالب مرتبط -----> صافکاری و نقاشی ماشین با مدرن ترین دستگاه ها

در احیا و ترمیم رنگ پوشش پایه رنگ خودرو در صورتی که آسیب جزئی باشد می توان با استفاده از قلم گیری این کار را انجام داد.

قلمگیری چیست؟ قلم گیری یعنی با استفاده از یک قلم خشک گیر بر روی خطوط روی بدنه می کشیم تا آسیب ها برطرف شوند.

اگر خراشیدگی ها و فرورفتگی های بدنه خودرو عمیق باشد، باید مراحل رنگ آمیزی بدنه انجام شود. برای رنگ بدنه خودرو، صافکار با استفاده از سنباده کشیدن و بتونه کاری سپس رنگ بدنه را انجام می دهند.

صافکاری بدون رنگ خودرو

ترمیم پرایمر رنگ خودرو

در مرحله بعد، از پرایمر به منظور یکنواختی رنگ بر روی رنگ پایه استفاده می شود.  به منظور احیا و ترمیم رنگ خودرو لازم است از پرایمر به منظور ترمیم و خراشیدگی های عمیق تر استفاده شود. این مرحله از ترمیم نیاز است که توسط متخصص حرفه ای انجام شود.

مجموعه تعمیرگاهی اتو وحیدی دارای متخصصان حرفه ای و با تجربه در زمینه ترمیم و احیای رنگ بدنه خودرو با تسلط کامل بر روی تمامی مراحل احیای رنگ، ترمیم رنگ ، نانو سرامیک رنگ خودرو، پولیش کاری و واکس کاری رنگ خودرو، رنگ و نقاشی و صافکاری بدنه خودرو و لیسه گیری خودرو تمامی این مراحل را به صورت حرفه ای انجام می دهد.

احیای پنل فلزی

در آخرین مرحله در صورتی که پنل فلزی آسیب دیده باشد باید ترمیم شود. اگر آسیب دیدگی و فرورفتگی ها جزئی و سطحی باشد می توان از صافکاری بی رنگ استفاده کرد. اما اگر فرورفتگی ها عمیق باشد باید بدنه را صافکاری و نقاشی نمود.

بهتر است بدانیم ----> احیای رنگ و پولیش خودرو

کلام پایانی

ریکاوری و ترمیم رنگ خودرو به معنای از بین بردن خط  و خطوط  و آسیب های بر روی بدنه اتوموبیل است. نوع تعمیر و استفاده از ابزار با توجه به نوع و مقدارو عمق آسیب متفاوت می باشد. برای دست یافتن به بهترین نتیجه مسلما باید خودرو خود را به  متخصص حرفه ای در این زمینه بسپارید. متخصص تعمیر رنگ بدنه اتوموبیل کسی است که با تجربه ای که دارد بتواند بهترین نتیجه و کیفیت را به مشتری ارائه دهد.

مجموعه صافکاری و تعمیرگاهی اتو سرویس وحیدی با استفاده از ابزار های پیشرفته در زمینه ترمیم و احیای رنگ خودرو بهترین کیفیت را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

ما در اتووحیدی با بیش از 10 سال سابقه در زمینه صافکاری و نقاشی و صافکاری PDR خودرو به عنوان بهترین مجموعه تعمیرگاهی صافکاری در غرب تهران و در منطقه فرحزاد هستیم.

صافکاری pdr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *