نقاشی بدنه و سپر خودرو

نقاشی خودرو و نقاشی سپر خودرو برخلاف تصور مردم کار سختی است. برای نقاشی بدنه خودرو و نقاشی سپر خودرو روش های مختلفی وجود دارد که متخصص صافکار با توجه به نوع خودرو با تجربه و مهارتی که دارد بهترین روش را انتخاب می کند.

معمولا پس از تصادفات و آسیب سنگین به بدنه خودرو نقاشی بدنه خودرو به همراه بتونه کاری بدنه انجام می شود . بدین ترتیب فرورفتگی ها و قری های بدنه ماشین پوشانده می شود. قبل از انجام نقاشی سپر و بدنه خودرو بتونه کاری کاری انجام می شود که شامل ترمیم شکستگی ها و قری های بدنه اتوموبیل است. قبل از نقاشی انجام بتونه کاری لازم است.

صافکاری با رنگ یا همان نقاشی بدنه خودرو نیاز به دقت بالایی دارد. از این رو تجربه و مهارت صافکار و دقت عمل او در این زمینه مهم است. اتو سرویس وحیدی با تجربه چندین ساله خود در زمینه صافکاری و نقاشی خودرو و صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ اتوموبیل بهترین روش را برای ترمیم اتوموبیل شما به کار می گیرد.

مجموعه تعمیرگاهی اتووحیدی با به کار گیری آخرین و مدرن ترین ابزار روز دنیا در زمینه صافکاری اتوموبیل بهترین نتیجه را به مشتریانمان ارائه می دهیم. ابزارهایی که برای نقاشی خودرو لازم هستند شامل کمپرسور و اسپری رنگ، سمباده حرفه ای، انواع لوازم ایمنی، تینر، لوازم پوشش پایه رنگ و انواع رنگ های فابریک نیاز است.

بیشتر بدانیم —> نقاشی و لیسه گیری چیست؟

مراحل انجام نقاشی سپر و بدنه خودرو

برای انجام نقاشی سپر و بدنه خودرو صافکار حرفه ای ابتدا خط وخش و قری ها و فرورفتگی های روی بدنه اتوموبیل را اصلاح می کند. پس از صاف کردن این فرورفتگی ها، اگر قری شدید باشد که نیاز به بتونه کاری باشد صافکاری بتونه کاری و لیسه گیری را انجام می دهد تا سطح برای نقاشی صاف شود.

همچنین اگر زنگ زدگی بر روی بدنه یا سپر خودرو وجود داشته باشد باید در همین ابتدا زنگ زدگی از بین برود. سپس باید تا جایی که می شود لوازمی که می توان جدا کرد مانند باربند و وسایل تزئینی خودرو آنها را جدا کنیم و وسایلی که جدا نمی شود را با کاغذ بپوشانیم.

مرحله بعد سمباده کاری قسمت هایی است که باید رنگ شود. قبل از رنگ سمباده می کشیم تا صاف و صیقلی شود.  اگر با سمباده رنگ قبلی پاک شود تا به فلز برسیم در آن هنگام رنگ جدید بهتر بر روی فلز می نشیند. بعد از تمام این مراحل نوبیت انجام نقاشی سپر و بدنه خودرو می رسذ. این کار به تخصص و تجربه کافی در این زمینه احتیاج دارد و صافکاری هر چه بیشتر تبحر داشته باشد می تواند در ترکیب رنگ ها رنگ مناسب تری را به دست بیاورد همچنین اگر از رنگ فابریک خودرو اسنفاده شود بهتر است.

مطالب مرتبط ----> نحوه انجام صافکاری و نقاشی با مدرن ترین تجهیزات

برای این کار صافکار و نقاش باید تجربه و تبحر کافی داشته باشد تا بتواند رنگ عالی در آورد و رنگ پس از مدتی تغییر پیدا نکند. در پایان کار نقاشی سپر . بدنه برای بهتر شدن کار نیاز به پولیش و واکس بدنه خودرو است.

صافکاری بی رنگ در سعادت آباد
رنگ بدن اتوموبیل

خصوصیات یک نقاش حرفه ای خودرو

معمولا در صافکاری ها خدمات نقاشی نیز ارائه می شود اما اگر رنگ و نقاشی اتوموبیل تان برایتان مهم است بهتر است رنگ و نقاشی آن را به یک نقاش حرفه ای بسپارید. یک نقاش حرفه ای ویژگی های زیر را دارد:

  • برای جلوگیری از به وجود آمدن ترک در قسمت رنگ شده خودرو از ضخامت مناسب بتونه استفاده می کند.
  • یک نقاش حرفه ای می تواند رنگ داشتن و یا نداشتن خودرو را تشخیص دهد.
  • یک نقاش حرفه ای و منصف کسی است که در عین حال که خدمات عالی ارائه می دهد سعی می کند منصفانه دستمزد بگیرد.
  • نقاش حرفه ای خودرو کسی است که می تواند به راحتی با ترکیب رنگ ها رنگ مورد نظر را دقیقا مشابه رنگ اصلی بسازد که از فاصله دور یا نزدیک تفاوتی بین قسمت رنگ شده و رنگ نشده وجود نداشته باشد.
  • نقاش حرفه ای نیاز به تعویض قطعات ندارد و مشکل را با نقاشی حرفه ای حل می کند.

نقاشی و لیسه گیری خودرو چیست؟

یکی از روش های از بین بردن خراش ها و قری های عمیق بر روی بدنه خودرو لیسه گیری است. لیسه گیری که به ان لیسه کشی هم می گویند بخشی از مراحل از بین برذن فرورفتگی های روی سطح اتوموبیل است.  پوسته بدن اتوموبیل از سه لایه تشکیل شده است. اگر خراشیدگی فقط بر روی لایه اول باشد آن خراش یک خراش سطحی است ولی اگر خراش بر روی لایه دوم و سوم نیز اثر کند خراش عمقی می شود. برای از بین بردن هر کدام از خراش های روی بدنه خودرو روش مخصوص آن استفاده می شود.

لیسه گیری خودرو برای از بین بردن خراش و قری های عمیق یعنی لایه دوم و سوم انجام می شود. در این موارد معمولا رنگ خودرو دچار ترک می شود حتی ممکن است قسمتی از رنگ خودرو بریزد.

چگونگی انجام لیسه گیری خودرو

هنگامی که بر روی بدنه اتوموبیل خراشیدگی عمیقی می افتد متخصصان اتووحیدی ابتدا محل مورد نظر را می شویند سپس محل شسته شده را در زیر نور آفتاب و یا نور فرابنفش قرار می دهند تا از میزان عمیق و گستردگی خراشیدگی دقیقا اطلاع پیدا کنند. با توجه به رنگ خودرو سپس اقدام به بتونه کاری می کنیم. بتونه گیری برای پر کردن خراش های عمیق است.  سپس منتظر می مانیم تا رنگ جذب شود. پس از خشک شدن رنگ حال نوبت لیسه کشی است. لیسه گیری باعث می شود اضافه های بر روی بدنه خودرو از بین برود. حتما دقت کنید که لیسه گیری انجام شود. متاسفانه دیده شده است برخی از صافکاری ها از عمل لیسه گیری امنتاع می کنند و به جای آن پولیش می زنند که باعث کدری آن ناحیه می شود. متخصصان مجموعه اتو سرویس وحیدی تمام مراحل لیسه گیری را با دقت وبر اساس اصول استاندارد آن انجام می دهندو

سپس پس از انجام عمل لیسه گیری نوبت پولیش کاری می رسد. پولیش کاری از عملیات نهایی در لیسه گیری است. متخصصان اتووحیدی با استفاده از بهترین پولیش های جامد و قوی این کار را انجام می دهند. در این مرحله باید بدنه اتوموبیل کاملا خشک باشد تا مواد پخش نشوند. پس از انجام پولیش واکس بدنه زده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *