ترمیم و احیای رنگ بدنه خودرو

رنگ بدنه خودرو علاوه بر اینکه باعث زیبایی وسیلقه نقلیه می شود مانند یک لایه محافظ از سطح فلزی بدنه خودرو عمل می کند. وقتی رنگ بدنه خودرو آسیب ببیند علاوه بر اینکه زیبایی وسیله نقلیه شما را از بین می برد بدنه فلزی خودرو را در برابر آسیب های بیشتر مانند زنگ زدگی و …. قرار می دهد. رنگ هر خودرویی ممکن است به هر دلیلی دچار آسیب دیدگی شود. خوشبختانه راه حل های زیادی برای ترمیم و احیای رنگ بدنه خودرو وجود دارد.

ترمیم رنگ و احیای رنگ بدنه خودرو از مهمترین اقداماتی است که پس از آسیب رسید به رنگ بدنه خودرو باید انجام دهیم. در این مقاله در مورد نحوه انجام ترمیم رنگ بدنه خودرو بیشتر صحبت می کنیم.

خدمات صافکاری و نقاشی چیست؟

صافکاری و نقاشی خودرو به ترمیم بدنه خودرو و احیای رنگ خودرو می پردازد. در صافکاری ممکن است یک قطعه از ماشین ترمیم و یا تعویض شود. صافکاری خودرو با چکش و دستگاه مکنده انجام می شود تا فرورفتگی در بدنه خودرو ترمیم شود. نقاشی خودرو به زیبا سازی رنگ بدنه ماشین می پردازد. خدمات صافکاری و نقاشی به ترمیم و احیای رنگ بدنه خودرو می پردازد. اتو سرویس وحیدی به عنوان معتبرترین و مجرب ترین مرکز صافکاری و نقاشی در غرب تهران پذیرای تمامی مشتریان گرامی در 7 روز هفته می باشد.

انواع خراشیدگی رنگ بدنه خودرو

خراشیدگی رنگ بدنه خودرو ممکن است سطحی و یا عمیق باشد. برای خراشیدگی های سطحی از پولیش و مواد خش گیر می توان استفاده کرد. برای ترمیم خش های سطحی ابتدا اطراف خراشیدگی رنگ خودرو را تمیز کنید. سپس با قلم خش گیر خط و خش ها را پر کنید. بعد از خشک شدن رنگ، بدنه ماشین را بشویید و واکس بزنید. رفع خراشیدگی عمیق رنگ بدنه خودرو کمی سخت تر است. برای ترمیم و احیای رنگ در خراشیدگی های عمیق بهتر است یک رنگ کار استخدام کنید. در صورت تمایل می توانید از خدمات صافکاری و نقاشی اتو سرویس وحید استفاده نمایید.

صافکاری بدون رنگ

صافکاری و نقاشی، تعمیر ظاهر و بدنه خودرو است. صافکاری به دو صورت صافکاری با رنگ و صافکاری بدون رنگ انجام می شود. آسیب وارد شده به خودرو گاهی زیادی است و حتماً باید صافکاری با رنگ انجام شود تا بدنه و رنگ خودرو ترمیم شود. اما گاهی اتومبیل آسیب جزئی دیده و رنگ خودرو با صافکاری بدون رنگ حفظ می شود. صافکاری بدون رنگ فقط هنگامی که تورفتگی ایجاد شده و رنگ بدنه خودرو آسیب خاصی ندیده مناسب است. برای صافکاری بدون رنگ ابزار و لوازم خاصی وجود دارد. اگر رنگ خودرو شما به هر دلیلی دچار آسیب شده در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات صافکاری و نقاشی اتو سرویس وحید استفاده نمایید.

صافکاری بدون رنگ چه مزایا و معایبی دارد؟

صافکاری بدون رنگ باعث عدم افت قیمت خودرو شما هنگام فروش می شود. صافکاری بدون رنگ خیلی سریع انجام می شود. اما این روش صافکاری معایبی هم دارد. در برخی موارد نیاز به پولیش زیادی هست. انجام پولیش زیاد باعث برداشته شدن یک لایه رنگ خودرو می شود و ممکن است کیفیت رنگ را تحت تأثیر قرار دهد.

مطالب مرتبط -----> صافکاری PDR  یا صافکاری بی رنگ خودرو چگونه انجام می شود؟

پولیش خودرو چیست؟

پولیش خودرو یک مایع است که برای حفظ رنگ بدنه خودرو از خط و خش استفاده می شود. پولیش عناصر ساینده ای دارد که باعث برداشته شدن یک لایه نازک از رنگ خودرو می شود. در واقع همین برداشته شدن لایه نازک رنگ به از بین بردن خط و خش های سطحی کمک می کند. پولیش خودرو را می توان به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه پولیش انجام داد.

لیسه گیری چیست؟

لیسه گیری یکی از راهکار های از بین بردن خط و خش های روی بدنه خودرو است. در لیسه گیری یک لایه رنگ بر روی خش های ایجاد شده، کشیده می شود. بعد از خشک شدن دوباره یک لایه رنگ دیگر بر همان قسمت کشیده می شود. این کار تا جایی انجام می شود که رنگ قسمت های خط و خش دار با اطرافش یکسان شود. در آخر برای هم سطح کردن خطوط رنگ شده با رنگ بدنه خود از سمباده استفاده می شود. به این کار لیسه گیری می گویند. لیسه گیری برای خط و خش های عمیق خوب است و باعث زیبایی رنگ خودرو می شود. لیسه گیری کیفیت بسیار خوبی دارد و قسمت های رنگ شده براحتی از بین نمی روند. لیسه گیری نیاز به زمان و دقت زیادی دارد.

مطالب جالب ----> قیمت ترمیم بی رنگ بدنه اتوموبیل

نانوسرامیک بدنه خودرو چیست؟

پوشش نانوسرامیک باعث درخشندگی و ایمنی با کیفیت رنگ بدنه خودرو می شود. نانوسرامیک ذرات ریزی است که با ترکیب با رنگ فابریک خودرو باعث از بین بردن خط و خش ها می شود. نانوسرامیک باعث آبگریزی بدنه خودرو می شود. همین موضوع به حفظ رنگ بدنه خودرو از آلودگی کمک می کند. پوشش نانوسرامیک در مقایسه با پولیش دوام بیشتری دارد. استفاده از نانوسرامیک راحت است. لایه نانوسرامیک از خوردگی رنگ خودرو در اثر ترکیبات شیمیایی مانند باران های اسیدی محافظت می کند. در گذشته از پوشش نانوسرامیک فقط برای خودرو های لوکس استفاده می شد. اما امروزه برای تمامی انواع خودرو ها استفاده می شود. برای انجام نانوسرامیک خودرو در صورت تمایل می توانید از خدمات اتو سرویس وحید استفاده نمایید.

خط و خش رنگ بدنه ماشین چگونه قلم گیری می شود؟

قلم گیری برای خط و خش های سطحی استفاده می شود. برای قلم گیری ابتدا بایستی کد رنگ وسیله نقلیه خود را پیدا کنید. کد رنگ اتومبیل ممکن است کنار شماره موتور ماشین و یا در کنار و داخل درب راننده نوشته شده باشد. اگر کد رنگ خودرو با رنگی که تهیه می کنید یکسان نباشد قسمت ترمیمی مشخص می شود. برای قلم گیری باید از یک قلم مو مناسب با سطح آسیب دیده استفاده نمایید. قلم مو های خش گیری سایز های مختلفی دارد. قلم خش گیری را به صورت عمودی بر محل خش نگه دارید و در طول خش آن را بکشید. بعد صبر کنید تا رنگ محل آسیب دیده خشک شود. برای اینکه قلم گیری با کیفیتی داشته باشید بهتر است از خدمات مراکز صافکاری و نقاشی استفاده نمایید. مراکز صافکاری و نقاشی با کادر حرفه ای و ابزار مناسب می توانند بالاترین کیفیت را ارائه دهند. در صورت علاقه مندی برای قلم گیری رنگ بدنه خودرو خود می توانید از خدمات اتو سرویس وحید استفاده نمایید.

مطالب مرتبط ----> چگونه بدنه خودرو مان را بدون رنگ ترمیم کنیم؟

خلاصه

رنگ هر خودرویی به هر دلیلی ممکن است آسیب ببیند. آسیب دیدن رنگ خودرو علاوه بر اینکه زیبایی آن را از بین می برد ممکن است باعث ایجاد آسیب های بیشتر نیز بشود. به همین دلیل بهتر است آسیب دیدگی های رنگ و بدنه خودرو زودتر برطرف شوند. احیای رنگ خودرو به روش های مختلفی انجام می شود. پولیش، واکس، لیسه گیری، قلم گیری، استفاده از پوشش نانوسرامیک و …. برخی از انواع و روش های احیای رنگ خودرو هستند. اگر رنگ خودرو شما دچار آسیب شده بهترین راهکار مراجعه به یک مرکز صافکاری و نقاشی خودرو است. یک مرکز صافکاری و نقاشی با داشتن ابزار های مناسب و کادر مجرب می تواند بهترین کیفیت صافکاری و نقاشی را ارائه دهد. اتو سرویس وحید ارائه دهنده ی خدمات سرویس های صافکاری و نقاشی انواع خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *