لیسه گیری خودرو چیست؟

مراقبت از بدنه خودرو یکی از مسائل مهم نگهداری اتومبیل است. اگر بدنه خودرو شما به هر دلیلی دچار آسیب شده است بایستی با روشی مناسب اقدام به تعمیر آن کنید. مراقبت از بدنه خودرو باعث حفظ زیبایی و سلامت فنی اتومبیل می شود. حفظ سلامت بدنه خودرو باعث می شود تا اتومبیل شما هنگام فروش افت قیمت نداشته باشد. برخی از آسیب های وارد شده به بدنه وسایل نقلیه سطحی و برخی عمیق هستند. روش های مرمت آسیب های سطحی و عمیق بدنه خودرو با یکدیگر متفاوت اند. لیسه گیری یکی از روش های بر طرف کردن آسیب های عمیق بدنه وسایل نقلیه است.

لیسه گیری به چه معناست؟

لیسه گیری  یکی از روش های صافکاری نقاشی خودرو است. از لیسه گیری یا لیسه کشی برای تعمیر آسیب های بدنه خودرو استفاده می شود. لیسه گیری برای از بین بردن خط و خش های عمیق می باشد. لیسه گیری یک کار تخصصی است و باید توسط یک صافکار یا نقاش مجرب انجام شود تا کیفیت فرآیند لیسه کشی خوب در آید. در لیسه گیری خط و خش های به وجود آمده با لایه های رنگ پر می شوند. برای پر کردن خطوط از ابزاری به نام لیسه استفاده می شود. فرآیند لیسه کشی به این صورت انجام می شود که ابتدا یک لایه رنگ بر روی خراش ها کشیده می شود. سپس رنگ کار صبر می کند تا این لایه خشک شود. بعد از خشک شدن دوباره یک لایه رنگ دیگر بر روی خطوط کشیده می شود. این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند که خطوط ایجاد شده پر شوند. وقتی خطوط پر شدند و با سطح اطراف خود یکسان شدند باید سمباده کاری شوند. سمباده به منظور صاف کردن بخش های ناهموار استفاده می شود. اگر بعد از سمباده زدن رنگ کار تشخیص دهد که دوباره لازم است خطوط با رنگ پر شوند این کار را دوباره را تکرار می کند. در ادامه کار از یک براق کننده برای جلا دهندگی و محافظت از خطوط رنگ شده استفاده می شود. در مرحله آخر دوباره سمباده زده می شود و نهایتاً پولیش انجام می شود. لیسه گیری کیفیت خوبی دارد. رنگ خطوطی که با فرآیند لیسه گیری تعمیر می شوند با فشار آب، پولیش و …. به سادگی از بین نمی روند. لیسه کشی زمانبر است و نیاز به صبر و دقت دارد. برای تعمیر آسیب های بدنه خودرو خود بهتر است به مراکز معتبر صافکاری نقاشی مراجعه کنید تا بالاترین میزان کیفیت را دریافت کنید. اتو سرویس وحیدی از معتبرترین مراکز صافکاری غرب تهران ارائه دهنده ی خدمات صافکاری نقاشی، لیسه گیری، احیای رنگ نانو سرامیک و …. برای انواع خودرو می باشد.

مطالب مرتبط ----> صافکاری خودرو با مدرن ترین ابزارهای روز دنیا

لیسه گیری برای چه خراش هایی انجام می شود؟

لیسه گیری برای خراش های عمیق استفاده می شود. بدنه ی خودرو ها از سه لایه فلز تشکیل شده است. خراش های بدنه اتومبیل ممکن است به هر کدام از این لایه ها آسیب بزند. اگر خراش ها فقط بر روی لایه اول ایجاد شده باشند اصطلاحاً می گویند خراش ها سطحی اند. خراش های سطحی با پولیش برطرف می شوند. اما اگر لایه های دوم و سوم خراش پیدا کنند خراش ها عمیق محسوب می شوند. لیسه گیری برای خراش های عمیق یعنی آسیب های وارد شده به لایه های دوم و سوم بدنه اتومبیل استفاده می شود. برای از بین بردن این فرورفتگی ها از نقاشی سپر و بدنه خودرو استفاده می شود.

صافکاری pdr خودرو

برای صافکاری نقاشی خودروی خود به چه مرکزی مراجعه کنم؟

انتخاب یک مرکز صافکاری نقاشی معتبر که خدمات با کیفیت و قیمت مناسبی ارائه دهد خیلی مهم است. یک مرکز صافکاری نقاشی خوب با برخورداری از کادری مجرب و دستگاه های پیشرفته و بروز می تواند بهترین خدمات را ارائه دهد. یک صافکار یا نقاش مجرب با مهارت و ظرافت و بکارگیری بهترین روش صافکاری نقاشی می تواند زیبایی و سلامت بدنه خودرو آسیب دیده را به حالت اول باز گرداند. دستگاه های پیشرفته نیز بروزترین تکنولوژی را دارند و قادرند بهترین کیفیت را ارائه دهند. صافکاری نقاشی وحیدی یکی از بهترین و معتبرترین مراکز صافکاری غرب تهران است که با برخورداری از کادری مجرب و بروزترین دستگاه ها ارائه دهنده ی خدمات صافکاری نقاشی با بالاترین کیفیت می باشد.

استفاده از خدمات صافکاری نقاشی بهتر است یا تعویض قطعه؟

صافکاری نقاشی تخصصی برای مواردی استفاده می شود که آسیب وارد شده به خودرو قابل مرمت است. استفاده از خدمات صافکاری نقاشی نسبت به تعویض قطعه هزینه ی پایین تری دارد. روش های صافکاری نقاشی کاملاً با تعویض قطعه متفاوت است. اگر قطعه آسیب دیده با صافکاری نقاشی قابل تعمیر باشد، بیشتر افراد ترجیح می دهند از خدمات صافکاری نقاشی استفاده کنند. زیرا هزینه کمتری دارد. اما در نهایت اینکه چه روشی بهتر است به نظر دارنده ی وسیله نقلیه و تشخیص صافکار بستگی دارد.

احیای رنگ نانو سرامیک

برای نگهداری از رنگ اتومبیل روش های زیادی وجود دارد. یکی از روش های مراقبت از رنگ بدنه خودرو پوشش نانو سرامیک است. پوشش نانو سرامیک یک محافظ بسیار خوب و با کیفیت برای رنگ خودرو در برابر آسیب های محیطی است. در احیای رنگ نانو سرامیک ذرات نانو سرامیک با رنگ بدنه ی خودرو ترکیب می شوند. احیای رنگ نانو سرامیک خاصیب آب گریزی دارد. به همین ذرات گرد و غبار و آب به پوشش نانو سرامیک نمی چسبد. پوشش سرامیک انواع مختلفی دارد. مانند پلیمری، هیبریدی و کوارتزی. پوشش نانو سرامیک یک نوع پلیمر مایع است. برای احیای رنگ نانو سرامیک در صورت تمایل می توانید از خدمات صافکاری نقاشی اتو سرویس وحید استفاده نمایید. اتو سرویس وحید با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی انواع خدمات صافکاری نقاشی، احیای رنگ نانو سرامیک، پولیش خودرو، لیسه گیری، صافکاری pdr و ….. می باشد.

جالب است بدانیم -----> احیای رنگ و پولیش خودرو چگونه انجام می شود؟

خلاصه

بدنه و رنگ خودرو به هر دلیلی می تواند آسیب ببیند. این آسیب دیدگی ها می تواند خیلی جزئی و در حد خط و خش های سطحی و یا عمیق باشد. برای رفع آسیب های بدنه و رنگ خودرو با توجه به عمق و ناحیه تو رفتگی یا بر آمدگی از روش های مختلف صافکاری نقاشی استفاده می شود. برخی از روش های صافکاری نقاشی عبارتند از لیسه گیری، صافکاری pdr، احیای رنگ نانو سرامیک، پولیش و …. اگر بدنه و یا رنگ بدنه ی خودرو شما دچار آسیب شده بهتر است هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام کنید. آسیب دیدگی رنگ و بدنه خودرو نه تنها زیبایی اتومبیل را از بین می برد بلکه می تواند بخش های دیگر اتومبیل را دچار مشکل کند. برای رفع تو رفتگی و برآمدگی های بدنه و آسیب رنگ خودروی خود در صورت تمایل می توانید از خدمات صافکاری نقاشی اتو سرویس وحیدی استفاده نمایید. اتو سرویس وحید از معتبرترین مراکز صافکاری غرب تهران با برخورداری از کادری مجرب و بروز ترین دستگاه ها ارائه دهنده ی انواع خدمات صافکاری نقاشی، احیای رنگ نانو سرامیک، صافکاری pdr، پولیش، لیسه گیری و …. برای انواع خودرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *