تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی

صافکاری خودرو به دو روش صافکاری بی رنگ خودرو یا همان صافکاری PDR یا صافکاری مدرن و صافکاری نقاشی با رنگ خودرو شامل می شود.توجه داشته باشیم صافکاری پی دی آر که همان صافکاری بدون رنگ ماشین است یعنی اصلاح فرورفتگی ها و آسیب های بدنه اتوموبیل به گونه ای که به رنگ خودرو آسیبی وارد نشود. همچنین صافکاری و نقاشی با رنگ خودرو که برای فرورفتگی های عمیق است به معنای صافکاری و رنگ آمیزی بدنه خودرو است.

صافکاری PDR صافکاری بدون رنگ خودرو

اگر میزان آسیب وارد شده به سطح بدنه اتوموبیل اندازه ای باشد که متخصص صافکار خودرو بتواند با استفاده از ابزارهای PDR و بدون ریزش رنگ خودرو، این کار را انجام دهد، صافکاری بدون رنگ انجام شده است.

مهارت و تجربه صافکار برای به دست آمدن نتیجه نهایی بسیار مهم است. همچنین استفاده از ابزارهای مخصوص صافکاری که هر  چقدر این ابزارها به روز تر و پیشرفته تر باشد نتیجه نهایی را با کیفیت تر می کند.

این نوع صافکاری اصولا برای فرورفتگی های کوچک و جرئی استفاده می شود. اگر رنگ بدنه در هنگام آسیب وارد شدن و تصادف ریزش نکرده باشد نیز می توان از این روش استفاده کرد.

بهتر است بدانیم ----> بهترین صافکاری PDR در سعادت آباد

مزایای صافکاری PDR

استفاده از صافکاری  PDR دارای مزایای زیادی است. از این طرفداران و مشتریان این روش نیز افزایش پیدا کرده است.  در ادامه به مزایای صافکاری PDR اشاره می کنیم.

  1. صافکاری PDR مانع از افت قیمت ماشین می شود. این ویژگی از مهمترین ویژگی های صافکاری بدون رنگ است. صافکار حرفه ای PDR هر اندازه که بتواند این کار را حرفه ای تر انجام دهد مسلما در نتیجه نهایی تاثیر به سزایی خواهد داشت.
  2. در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. درصافکاری با رنگ خودرو هزینه و زمان مرحله رنگ آمیزی نیز افزوده می شود. اما در صافکاری بی رنگ هم هزینه مرحله رنگ آمیزی و هم زمان آن کاهش پیدا می کند. گاهی اوقات صافکاری بی رنگ را به قدری می توان سریع انجام داد که مشتری می تواند صبر کند و ماشین را تحویل بگیرد.

صافکاری و نقاشی با رنگ ماشین

صافکاری و نقاشی بدنه خودرو زمانی استفاده می شود که میزان ضربه به بدنه خودرو به اندازه ای باشد که موجب ریزش رنگ خودرو شود. این نوع صافکاری برای آسیب های بزرگتر و عمیق تر که امکان اجرای صافکاری بی رنگ وجود ندارد استفاده می شود.

گاهی اوقات ضربه ای که در تصادف به بدنه خودرو وارد می شود به قدری سنگین است که رنگ بدنه خودرو یا در همان لحظه می ریزد و یا در هنگام صافکاری با چکش خوردن می ریزد. در این موارد باید ماشین را صافکاری نقاشی نمود.

بهترین مرکز صافکاری PDR در غرب تهران

نکته : اگر ضربه ای که به خودرو وارد می شود که هزینه صافکاری بیشتر از هزینه تعویض قطعه شود، بهتر است که قطعه تعویض شود.

اما اگر مشکل با صافکاری و نقاشی حل می شود بهتر است به صافکاری مراجعه کنید که بسیار حرفه ای و با تجربه در حیطه کاری خود باشد. زیرا اگر صافکاری با دقت و با مهارت انجام نشود ممکن است به قطعات خودرو آسیب وارد شود.

مزایای صافکاری با رنگ خودرو

صافکاری با رنگ نیز شامل مزایایی است. در زیر به دو مورد از مزایای صافکاری با رنگ اشاره شده است:

افزایش ایمنی و طول عمر قطعات خودرو

صافکاری با رنگ باعث محافظت قطعات و بدنه خودرو در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید، گرد و غبار و … می شود. همچنین باعث زیبایی ظاهر بدنه می شود.

جلوگیری از زنگ زدگی رنگ بدنه خودرو

اگر رنگ بدنه خودرو ریخته باشد به مرور زمان بدنه زنگ می زند. صافکاری با رنگ هم باعث زیبایی بدنه خودرو می شود و هم رنگ خودرو را می پوشاند تا فلز بدنه زنگ نزند.

بیشتر بدانیم ---> مزایای صافکاری بی رنگ

تفاوت صافکاری سنتی و صافکاری مدرن

صافکاری سنتی همان صافکاری با رنگ و صافکاری مدرن همان صافکاری بی رنگ است. انتخاب نوع صافکاری بستگی به نظر صافکار دارد. از این رو بهتر است صافکار حرفه ای انتخاب کنید.

صافکاری با رنگ باعث افت قیمت خودرو می شود. از این رو اگر قصد فروش خودرو را دارید بهتر است صافکاری با رنگ را فراموش کنید.  صافکاری مدرن افت قیمت را ندارد اما به تمیزی صافکاری سنتی ممکن است نشود. اگر صافکاری PDR باعث تاب خوردگی شد، در صورتی که قصد فروش ندارید و ظاهر خودرو برایتان مهم است می توانید از صافکاری و نقاشی با رنگ استفاده کنید.

نمی توان گفت که هیچ کدام از موارد صافکاری سنتی و مدرن در تمام حالت ها بر آن یکی ارجیت دارد. این نیاز های کاربر و شرایط است که مشخص می کند که کدام صافکاری را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط -----> چرا صافکاری مدرن جایگزین صافکاری سنتی شد؟

مجموعه صافکاری اتو وحیدی واقع در سعادت آباد بلوار فرحزادی به صورت تخصصی بر روی صافکاری ماشین فعالیت می کند. اتو سرویس وحیدی با بیش از 10 سال تجربه در زمینه صافکاری و نقاشی انواع خودروهای ایرانی و خارجی بهترین نتیجه را به مشتریان خود ارائه می دهد. جهت مشاوره رایگان می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

چگونه صافکاری با رنگ خودرو را تشخیص دهیم؟

از سه روش می توان تشخیص داد که بدنه خودرو رنگ شدگی دارد یا خیر.

  • با دست کشیدن بر روی سطح رنگ بدنه خودرو می توان متوجه شد. نواحی رنگ شده زبر تر از رنگ کارخانه است.
  • با نگاه کردن به رنگ بدنه. نواحی رنگ شده با توجه به نوع پاشش رنگ، پوسته شدن رنگ، شره شدن رنگ ، مات شدن رنگ و … قابل تشخیص است.

ابزار صافکاری PDR خودرو

کلام آخر

صافکاری با رنگ و صافکاری بدون رنگ هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. انتخاب بهترین نوع صافکاری به شرایط بستگی دارد. انتخاب صافکار با تجربه که کاملا به صافکاری تسلط داشته باشد، در نتیجه نهایی مهم است.

بهتر است قبل از مراجعه به صافکاری اطلاعات کافی در مورد روش های صافکاری داشته باشید. در انتخاب صافکار مطمئن بسیار محتاط باشید تا در پایان رضایت داشته باشید.

اتو سرویس وحیدی به صورت تخصصی فقط بر روی صافکاری خودرو فعالیت دارد. مجموعه وحیدی با بیش از 10 سال سابقه حرفه ای و با انجام بیش از هزاران خودرو بهترین کیفیت و خدمات را به مشتریان ما ارائه میدهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *