چگونه بدنه خودرو را با صافکاری بدون رنگ ترمیم کنیم؟

فرو رفتگی در اثر تصادف و یا ضربه ممکن است برای هر خودرویی اتفاق بیفتد. این فرو رفتگی بر اثر شدت ضربه ممکن است سطحی یا عمیق باشند. سالم نگه داشتن خودرو و ترمیم خودرو بعد از اصابت ضربه و ایجاد فرو رفتگی نه تنها باعث حفظ زیبایی وسیله نقلیه می شود، بلکه از آسیب بیشتر آن نیز پیشگیری می کند.

برای ترمیم فرو رفتگی بدنه خودرو چکار کنیم؟

برای ترمیم فرو رفتگی بدنه خودرو راه های مختلفی وجود دارد. اما پیش از اقدام برای رفع آسیب دیدگی بدنه وسیله نقلیه بایستی شدت و عمق فرو رفتگی را مشخص کنید. برخی مکان های بدنه وسیله نقلیه مانند کاپوت، سپر ها، صندوق عقب و سقف یک لایه هستند. رفع فرو رفتگی در این نواحی راحت تر است. رفع فرو رفتگی در برخی نواحی خودرو که دو لایه است مانند لبه ها و گوشه ها کمی سخت تر است. بعد از مشخص کردن ناحیه آسیب دیده با توجه به میزان شدت آسیب بایستی لوازم مورد نیاز برای رفع آسیب دیدگی را آماده کنید و با استفاده از روش مناسب اقدام به ترمیم بدنه خودرو کنید. برای ترمیم فرو رفتگی بدنه خودرو خود در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات اتو سرویس وحید استفاده نمایید. اتو سرویس وحید با کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات صافکاری و نقاشی انواع اتومبیل می باشد.

بهتر است بدانیم ----> صافکاری PDR چه مزایایی دارد؟

احیای رنگ و نانو سرامیک

مراحل صافکاری بدون رنگ چیست؟

صافکاری بدون رنگ اگرچه برای فرو رفتگی های سطحی است اما نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد. صافکاری بدون رنگ، باعث حفظ قیمت خودرو هنگام فروش می شود. صافکاری بدون رنگ چند مرحله دارد:

در ابتدا صافکار بایستی قطعات اضافه را از روی بدنه خودرو جدا کند تا بتواند به نواحی آسیب دیده دسترسی داشته باشد. سپس صافکار بایستی با ایجاد ضربه به بخش درونی بدنه اتومبیل، آن را صاف کند. بهتر است بخش آسیب دیده گرم شود تا ناحیه آسیب دیده راحتتر شکل بگیرد. گرم کردن باعث می شود تا خاصیت چکش خواری بیشتر شود. در مرحله بعد قطعه آسیب دیده بایستی در نور مستقیم خورشید قرار گیرد و موج های ایجاد شده مرحله به مرحله از موج های درشت تر به موج های ریز تر با استفاده از قالب تنه مخصوص صافکاری بدون رنگ، مشتی ها و یا انواع فنر ها صاف شوند. سپس باید قطعاتی که قبلاً توسط صافکار جدا شده بودند نصب شوند و میزان کاری شود. یعنی هر قطعه با الگو در سر جای قبلی خود نصب شود. در پایان صافکاری بدون رنگ اگر نیاز به قلم گیری بود، قلم گیری هم باید انجام شود. برای صافکاری بدون رنگ بهتر است یک صافکار مجرب استخدام کنید تا بالاترین میزان کیفیت را دریافت کنید. اتو سرویس وحید با کادری مجرب ارائه دهنده ی خدمات صافکاری بدون رنگ برای انواع اتومبیل می باشد.

نقاشی سپر

سپر خودرو از جمله قسمت هایی است که بیشتر در معرض آسیب دیدگی است. اگر آسیب دیدگی سپر خودرو برطرف نشود می تواند بخش های داخلی را نیز درگیر کند. اگر سپر خودرو آسیب دیده باشد ابتدا بایستی سپر صافکاری شود و بعد صافکاری نقاشی سپر انجام شود. سپر قطعه ای است که برای محافظت از اجزای داخلی طراحی شده و در قسمت جلویی و عقب خودرو نصب می شود. جنس سپر خودرو به شرکت سازنده و نوع اتومبیل بستگی دارد. جنس سپر به گونه ای طراحی می شود که در برابر آب، رطوبت و نور خورشید مقاوم باشد و قدرت ضربه گیری و انعطاف بالایی داشته باشد. گاهی آسیب های وارد شده به سپر خودرو بسیار سطحی هستند و سپر نیاز به صافکاری ندارد. آسیب هایی در حد خط و خش با بتونه کاری و لیسه گیری بر طرف می شوند. اگر سپر دچار زنگ زدگی و یا خوردگی باشد باید رفع شود و سپس نقاشی سپر شروع شود.

بعد از انجام مراحل بالا برای نقاشی سپر ابتدا بایستی ماشین به خوبی شسته شود تا آلودگی ها و کثیفی ها رفع شوند. اگر شستشوی ماشین به خوبی انجام نشود می تواند بر کیفیت نقاشی سپر تأثیر بگذارد. سپس باید سپر خودرو جدا شود تا تعمیر کار براحتی بتواند آن را رنگ کند. سپر ماشین با استفاده از اسپری های ضد زنگ، رنگ می شود. این رنگ از زنگ زدگی سپر پیشگیری می کند. بعد باید چندین ساعت صبر کرد تا رنگ کاملاً خشک شود. در مرحله بعد سپر باید سمباده زده شود. درجه سختی سمباده بایستی 400 باشد. در مرحله آخر نقاشی سپر، بایستی رنگ اصلی که برای بدنه خودرو تهیه شده است به سپر زده شود. مرحله آخر نقاشی سپر باید با صبر و حوصله انجام شود. برای نقاشی سپر به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. اتو سرویس وحید با چندین سال سابقه کار حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات نقاشی سپر، صافکاری بدون رنگ، قلم گیری، لیسه گیری و …. می باشد.

بهترین مرکز صافکاری در غرب تهران

گیربکس اتومات چیست؟

گیربکس اتومات نوعی گیربکس است که در آن برای تغییر سرعت نیازی به تعویض دنده نیست. یعنی تعویض دنده به طور اتوماتیک انجام می شود. خودرو هایی که گیربکس اتومات دارند پدال کلاچ ندارند.

تست گیربکس اتومات چیست؟

تست گیربکس اتومات برای عیب یابی گیربکس انجام می شود. گیربکس اتومات ضریب دنده زیادی دارد. در خودرو هایی با گیربکس اتومات، هنگام تغییر سرعت میزان مشخصی از نیروی موتور به چرخ های ماشین منتقل می شود. ساختار گیربکس اتومات از ساختار گیربکس معمولی بسیار متفاوت است.

علائم کم بودن روغن در گیربکس اتومات

روغن گیربکس اتومات بایستی همیشه نرمال باشد. برخی از علائمی که نشان دهنده ی کم بودن روغن گیربکس اتوماتیک هستند عبارتند از:

  • گرمایش بیش از حد گیربکس
  • تعویض دنده لغزشی
  • تعویض دنده نامنظم

اتو سرویس وحید با کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات و تعمیرات و تست گیربکس اتومات می باشد.

مقالات مرتبط -----> مدرن ترین تجهیزات صافکاری نقاشی خودرو

خلاصه

بدنه خودرو به هر دلیلی ممکن است دچار آسیب و فرو رفتگی شود. آسیب به بدنه خودرو اگر رفع نشود نه تنها باعث از بین رفتن زیبایی خودرو می شود، بلکه می تواند باعث آسیب به قسمت های دیگر اتومبیل بشود. برای رفع آسیب دیدگی بدنه خودرو با توجه به میزان و شدت آسیب و محل آسیب دیدگی روش های مختلفی وجود دارد. صافکاری بدون رنگ، قلم گیری، لیسه گیری و ….. برخی از روش های مرسوم رفع آسیب دیدگی بدنه و رنگ خودرو هستند. اگر اتومبیل شما دچار فرو رفتگی شده بهترین راه حل برای بر طرف کردن آن مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر است. یک تعمیر گاه معتبر صافکاری و نقاشی با داشتن منابع متعدد و کادری مجرب می تواند بهترین خدمات صافکاری و نقاشی را ارائه دهد. اتو سرویس وحید با چندین سال سابقه ارائه دهنده ی خدمات صافکاری و نقاشی، صافکاری بدون رنگ، لیسه گیری، قلم گیری و …. می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *