صافکاری و نقاشی خودرو با مدرن ترین تجهیزات

یکی از مهمترین اقدامات بعد  از تصادفات و ضربه به بدنه خودرو صافکاری و نقاشی خودرو است.اگر اتوموبیل شما در اثر ضربه دچار قری شده باشد با مراجعه به صافکاری حرفه ای اقدام به ترمیم آن می کنید.

موضوعی که برای هر کس در صافکاری اتوموبیل مهم است این که کار با بهترین و حرفه ای ترین روش به گونه ای انجام شود که هیچ اثری از فرورفتگی ها و خراش ها به جا نماند. مجموعه خدماتی خودرو اتو وحیدی با استفاده از آخرین و به روز ترین ابزار آلات و تجهیزات خدمات صافکاری ماشین را به بهترین شکل ارائه می دهد.

همچنین اتو وحیدی خدمات زیر را نیز ارائه می دهد:

چند اصلاح و مفهوم رایج در صافکاری نقاشی

شاسی کشی: زمانی که تصادف سنگین می شود و بدنه اصلی خودرو جابه جا می شود در این هنگام باید شاسی کشی انجام داد. شاسی کشی به معنای بازگرداندن شاسی خودرو به جای اولیه خود است که توسط جک و یا جرثقیل انجام می شود.

رنگ کوره ای: این رنگ فقط توسط کارخانه های خودرو سازی درست می شود . برای این که صافکاری ها بتوانند از این رنگ داشته باشند هزینه زیادی لازم است. زیرا نیاز به سیستم اتاق رنگ و پخت رنگ دارد.

پولیش بدنه خودرو: بدنه خودرو دارای 10 لایه رنگ بر روی همدیگر است. پولیش بدنه خودرو یکی از این 10  لایه رنگ است که باعث می شود رنگ بدنه خودرو براق تر دیده شود. پولیش خودرو توسط صافکار ماهر قابل انجام است زیرا پولیش اگر حرفه ای انجام نشود به رنگ خودرو آسیب می زند. مجموعه خدمات خودرو اتو وحیدی متخصص در انجام انواع صافکاری خودرو به صورت حرفه ای پولیش خودرو را انجام می دهد.

واکس پولیش خودرو:  واکس پولیش خودرو کاری شبیه پولیش است با این تفاوت که هیچ رنگی از سطح رنگ بدنه خودرو انجام نمی شود. کسانی که دوست دارند بدنه خودرو براق باشد از واکس پولیش خودرو استفاده می کنند.

صافکاری نقاشی

مراحل نقاشی خودرو

مکان مناسب: اولین مرحله برای نقاشی خودرو مکان مناسب این کار است. مکان باید تهویه مناسب داشته باشد پریز برق و نور کافی داشته باشد. مکان هایی که منابع گرما داشته باشند مانند گاراژهای خودرو مکان مناسبی برای این کار نیستند زیرا گزما منجر به بخار شدن رنگ می شود.

ابزار و وسایل مورد نیاز:  تهیه وسایل مورد نیاز این کار که شامل : لوازم ایمنی، رنگ، رنگ پاش، سمباده، تینر، آستر، کاغذ ماسکه، پارچه کرباس، سنباده زن برقی و ابزاری که برای باز کردن قطعات خودرو به کار می روند.

اصلاح قسمت های فرو رفته و رنگ زده: قسمت هایی از بدنه خودرو که فرو رفتگی و رنگ زدگی دارد را در ابتدا باید اصلاح کرد.

سنباده کشی: سنباده کشی به دو صورت انجام می شود. حالت اول بر روی بدنه رنگ آستری سنباده را بزنید به صورتی که رنگ جدید به خوبی بچسبد حالت دوم اگر وقت کافی دارید سنباده را کامل بزنید به طوری که کل رنگ بدن از بین رود و به فلز برسید. روش دوم پوشش نهایی بهتری دارد.

پاک کردن بدنه ماشین: باید بدنه خودرو را به دقت و کاملا پاک کنید به طوری که هیچ گونه اثری از چربی و لک بر روی ماشین وجود نداشته باشد.

آستر زدن: با استفاده از رنگ و رنگ پاش شروع به اسپری کردن پوشش آستری کنید. بعد از آن صبر می کنیم تا آستر کاملا خشک شود و مرحله آستر کشی را دو دوبار دیگر تکرار می کنیم.

سنباده کاری لایه آستری: بعد از اینکه آخرین لایه آستری را زدیم یک ساعت صبر می کنیم و سپس شروع به سنباده کشی آخرین لایه می کنیم.

تمیز کردن: در این مرحله با استفاده از پارچه کرباسی که مربوط باشد آن را بر روی بدنه اتوموبیل به صورت دایره ای می کشیم تا محل تمیز و خشک شود.

اسپری کردن رنگ: در این مرحله با استفاده از اسپری رنگ از بالا به سمت پایین شروع به اسپری رنگ می کنید.

سنباده کشی: یک ساعت صبر می کنیم و سپس دوباره بر روی رنگی که اسپری شده است سنباده می کشیم.

یک هفته صبر می کنیم تا به طور کامل بدنه خودرو خشک شود سپس برای بار آخر سنباده نهایی را می کشیم. در مرحله نهایی کار را پرداخت می کنیم. پرداخت کار به دو صورت دستی و دستگاهی است. پرداخت دستگاهی ارزان تر و سریع تر است اما پرداخت دستی حرفه ای تر است اما نیازمند تجریه کاری و مهارت بالاتر می باشد.

ویژگی های صافکاری و نقاشی حرفه ای

یک صافکار خوب و ماهر دارای ویژگی هایی است. در ادامه ویژگی های صافکار و نقاش ماهر را توضیح می دهیم:

  • یک صافکار ماهر تا جایی که بتواند سعی می کند صافکاری نقاشی بدون رنگ خودرو انجام دهد زیرا رنگ شدگی خودگی از قیمت آن می کاهد.
  • یک صافکار نقاش ماهر سعی می کند تا جایی که امکان دارد کار نقاشی را بدون تعویض قطعه انجام دهد.
  • در صورتی که حتی خودرو نیاز به رنگ شدگی داشنه باشد، یک صافکار حرفه ای سعی می کند رنگ را خیلی حرفه ای هم رنگ خود ماشین و حتی از نظر براقی در همان اندازه رنگ را انتخاب کند.
  • صافکار و نقاش خودرو تمام دقت لازم را به عمل می آورد که در صورت تعویض قطعات وقتی قطعه ای باز و بسته می شود چیزی از آنها کم نشود.  پیچ ها درپوش ها و تمامی قطعات را با دقت سر جای خودشان می گذارد.
  • به فاصله بین قطعات مختلف دقت می کند که هم اندازه و قرینه باشد. به عنوان مثال اگر درب سمت شاگرد را صافکاری می کند در انتها دقت می کند که اندازه ها متناسب با درب سمت راننده باشد و تمام اندازه ها یکی باشد.
  • صافکار حرفه ای صافکار منصف نیز هست. او هوای مشتریان خود را دارد و به انصاف هزینه را می گوید.
  • سعی می کند که در اولین فرصت کار مشتری را راه بیاندازد و کار را امروز و فردا نکند.

امیدوار هستیم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید. در این مقاله سعی کردیم در مورد صافکاری و نقاشی هر چه که لازم بود را به صورت مختصر توضیح دهیم. مجموعه تخصصی صافکاری و نقاشی اتو وحیدی با بیش از 10 سال سابقه کاری در این زمینه آماده ارائه کلی خدمات صافکاری نقاشی و تعمیرات اتوموبیل به صورت حرفه ای و تخصصی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *