ابزارهای صافکاری PDR

صافکاری PDR خودرو به عنوان جدیدترین روش صافکاری می باشد. صافکاری PDR که با نام های صافکاری بی رنگ، صافکاری بدون رنگ و صافکاری مدرن نیز شناخته می شود. استفاده از ابزارهای پیشرفته PDR و به روز یکی از مهمترین فاکتورها در کیفیت صافکاری PDR است.

استفاده از ابزارهای مدرن و پیشرفته در صافکاری بی رنگ در نتیجه کار بسیار تاثیر گذار است. حتما دقت داشته باشید به مرکزی مراجعه کنید که از پکیج ابزارهای PDR حرفه ای و مدرن استفاده کنند تا نتیجه ایده آل حاصل شود. مرکز تعمیرگاهی اتو سرویس وحیدی واقع در سعادت آباد با بهره گیری از به روز ترین ابزارهای پیشرفته اروپا و متخصصین حرفه ای و پیشرفته نتیجه با کیفیت به ارائه می دهد. رضایت مشتریان ما تضمین کیفیت بالای کار ماست.

ابزار صافکاری PDR

صافکاری بی رنگ یعنی از بین بردن آسیب های جزئی و فرورفتگی ها و خط و خش های سطحی بر روی بدنه خودرو بدون ریزش رنگ خودرو. صافکاری مدرن در مقابل صافکاری سنتی قرار دارد. در این نوع صافکاری نیازی به رنگ کردن بدنه خودرو نیست. اگر عمق آسیب در حدی باشد که با کوبیدن ابزارهای PDR رنگ ریزش نکند می توانیم از صافکاری نقاشی بدون رنگ استفاده کنیم. در صافکاری بی رنگ استفاده از ابزارهای پیشرفته نتیجه مطلوب به صافکار میدهد. در ادامه این ابزارها را معرفی می کنیم.

مطالب مرتبط -----> صافکاری pdr خودرو چیست؟

میله PDR

از مهمترین و اصلی ترین ابزارهای مورد استفاده در صافکاری پی دی آر میله های پی دی آر هستند. این میله ها به منظور جدا کردن کاپوت، سقف و قسمت های آسیب استفاده می شوند.

میله های PDR انواع مختلفی دارد که از 22 پارچه الی 60 پارچه هم دارد. میله های PDR به دلیل دسترسی به نقاط آسیب دید و قری و فرورفتگی بسیار کاربردی هستند. جنس این میله ها فولاد است.  هزینه میله PDR بسته به جنس آن و شرکت سازنده متفاوت است.

انواع میله PDR

با توجه به نوع آسیب دیدگی و قسمتی که آسیب دیده شده است. از میله های متفاوتی استفاده می شود.  میله های PDR به سه دسته تقسیم می شوند:

  • میله های چرخشی PDR : این میله ها برای قسمت هایی که امکان چرخش دست وجود دارد استفاده می شود. میله چرخشی  اصولا برای تعمیر درب ها و گلگیر ها استفاده می شود. این میله انتهای آن با زاویه 90 درجه خم شده است. این خمیدگی یا به صورت خط مستقیم یا به صورت منحنی است.
  • میله اهرمی : قسمت هایی از بدنه خودرو که برای بیرون کشیدن قری ها نیاز به اهرم کردن داشته باشد از این میله استفاده می شود. برای کاپوت ها، شاسی ها و ستون های استفاده می شود.
  • میله های دم ماهی : برای سایر فضا ها که نه امکان اهرم کردن وجود دارد و نه امکان چرخش وجود دارد از میله های دم ماهی استفاده می شود.

دستگاه pdr

این دستگاه مهمترین و کاربردی ترین وسیله در صافکاری پی دی آر است. نام دستگاه hot box است. دستگاه hot box با ایجاد میدان مغناطیسی و و امواج گردابی صافکاری را انجام می دهد. هات باکس سرعت صافکاری را برای صافکاران بسیار بالا می برد تا حدی که امکان صافکاری هم زمان چند خودرو وجود دارد.

صافکاری تخصصی pdr

دستگاه تگرگ کش

یکی از ابزارهای مهم در صافکاری بی رنگ خودرو ابزار تگرگ کش است. تگرگ کش با استفاده از چسب های مخصوصی که دارد به بدنه خودرو می چسبد و فرورفتگی را بیرون می آورد. برای کاهش مراحل چکش کاری می توان از تگرگ کش استفاده کرد. کار کردن با تگرگ کس به این صورت است که ابتدا سری مخصوص تگرگ کش را با استفاده از چسب pdr چسب می زنیم. سپس دسته تگرگ کش را می گیریم و در جهت مخالف فرورفتگی کشش وارد می کنیم. در این مرحله باید دقت کنیم که به رنگ خودرو آسیب وارد نشود.

مقالات مرتبط ----> صافکاری pdr خودرو با دستگاه

نگهدارنده

وظیفه نگهدارنده در صافکاری پی دی آر خودرو، ثابت نگه داشتن آن قسمت فرورقته است.  مثلا اگر فرورفتگی بر روی در باشد باید با نگدارنده درب را ثابت نگه داشت و سپس اقدام به ترمیم کرد.

عدم حرکت بدنه خودرو در هنگام صافکاری pdr موجب انجام هر چه بهتر صافکاری می شود. ابزار نگهدارنده از دو قسمت قلاب و پایه نگهدارنده تشکیل شده است.

چسب تفنگی

از چسب تفنگی به منظور ذوب کردن چسب در صافکاری مدرن استفاده می شود. چسب های تفنگی در مدل های متنوع در بازار موجود می باشد.

خشک کن رنگ

یکی از معضلات صافکاران خودرو خشک شدن سریع رنگ است. دستگاه خشک کن رنگ باعث می شود رنگ به سرعت خشک شود و کار صافکاران تسریع پیدا کند.

قاپک صافکاری

برای بیرون کشیدن فرو رفتگی های نرم می توان از قاپک صافکاری استفاده کرد. فرو رفتگی هایی که بر اثر سنگ وشیشه باشد با استفاده از این دستگاه می توان اصلاح نمود.

جالب است بدانیم ----> امتیازات صافکاری پی دی آر

مشتی

یکی از ابزارهای کاربردی در صافکاری مشتی است . با استفاده از مشتی صافکار می تواند ضرباتی به قسمت آسیب دیده وارد کند و قری آن را برطرف کند.

شاسی کش

همانطور که از نام آن مشخص است این دستگاه برای ترمیم شاسی آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. شاسی که آسیب دیده است برای اینکه به حالت اولیه بازگردانده شود به جرثقیل یا جک نیازمند است. استفاده از جرثقیل یا جک را شاسی کشی می گویند.  اگر ضربات وارد شده به خودرو سنگین باشد به طوری که به شاسی خودرو آسیب وارد شود باید از شاسی کش استفاده شود. شاسی کشی موضوع مهمی در صافکاری خودرو است. اگر شاسی کشی به صورت صحیح و درست و حرفه ای انجام شود مانع از افت قیمت خودرو می شود. اما اگر ضربه وارده به شاسی سنگین باشد و صافکار نتواند آن را به خوبی در بیاورد باعث افت قیمت خودرو می شود. از این رو حتما برای شاسی کشی خودرو به صافکار حرفه ای مراجعه فرمائید.

بهتر است بدانیم -----> مزایای صافکاری pdr

مجموعه صافکاری اتو سرویس وحیدی با بهره گیری از دستگاه ها و پکیج های کامل صافکاری و صافکاری pdr و تسلط کامل به صافکاری انواع خودرو، بهترین کیفیت و نتیجه را به مشتریان خود تضمین می کند. ما می توانیم صافکاری بی رنگ و تضمینی به شرط کارشناسی به شما عزیزان ارائه دهیم. به منظور مشاوره در مورد صافکاری با کارشناسان اتو وحیدی در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *