صافکاری PDR خودرو چیست؟

صافکاری pdr روش نوین در صافکاری نقاشی اتوموبیل است که به منظور صافکاری بی رنگ اتوموبیل استفاده می شود.

یکی از متداول ترین روش های برای صافکاری بدون رنگ خودرو صافکاری pdr پی دی آر است. صافکاری pdr  با استفاده از میله های pdr  برای تو رفتگی های بر روی بدنه استفاده می شود. برای بیرون کشیدن فرو رفتگی های روی بدنه خودرو از چسب هایی استفاده می شود که بر اثر کشش به رنگ خودرو آسیب وارد نشود. متخصصان حرفه ای این زمینه می توانند با استفاده از این روش نقاط بسیاری را ترمیم کنند.

در این روش همانطور که از این روش به عنوان روش صافکاری بدون رنگ اتوموبیل شناخته می شود اما در عین حال باید متخصص این کار در این زمینه بسیار مهارت داشته باشد تا رنگ بدنه خودرو ریزش پیدا نکند.

چه زمانی به صافکاری خودرو نیاز داریم؟

صافکاری خودرو از جمله مهارت هایی است که نیاز به تخصص در این زمینه دارد. صافکاری خودرو مهارتی است در جهت تعمیر بدنه خودرو که همه صافکارها به خوبی نمی توانند آن را انجام دهند. اگر در اثر تصادف و یا هر حادثه ای قسمتی از بدنه خودرو دچار آسیب شود که قر شود یا فرو رفتگی عمیق یا سطحی باشد نیاز به صافکاری دارد.

مزایای صافکاری pdr  خودرو چیست؟

همانطور که گفتیم صافکاری pdr خودرو روش نوین در صافکاری بدون رنگ خودرو است. استفاده از روش صافکاری بدون رنگ pdr خودرو دارای مزایای فراوانی است که در ادامه مزایای استفاده از این روش صافکاری خودرو را می گوئیم.

صرفه جویی در هزینه

استفاده از روش صافکاری pdr  باعث کاهش هزینه ها می شود و از نظر هزینه مقرون به صرفه تر از سایر روش های صافکاری خودرو است زیرا در این روش نیاز به استفاده از رنگ و بتونه نیست. در روش های سنتی صافکاری علاوه بر پرداخت هزینه برای صافکاری خودرو باید هزینه بالایی برای نقاشی و دستمزد نقاش برای رنگ خودرو را نیز بپردازید.

صرفه جویی در زمان

استفاده از روش صافکاری ترمیم بدون رنگ خودرو بر خلاف روش های سنتی خیلی سریع و در چند ساعت حداکثر یکی دو روز کامل قابل انجام است.  اگر خراش خیلی بزرگ نباشد حتی در کمترین زمان می توانید در  تعمیرگاه منتظر بمانید تا کار صافکاری ماشین تمام شود. در حالی که استفاده از روش های سنتی برای صافکاری و نقاشی خودرو به دلیل استفاده از بتونه کاری و رنگ آمیزی به زمان بیشتری نیاز دارد.

روش غیر تهاجمی

این روش غیر تهاجمی است به این معنا که با دقت خاصی و ابزارهای خاصی استفاده می شود که به بدنه خودرو آسیبی وارد نشود. به ترتیب صافکاری pdr  هرگز به یکپارچگی بدنه خودرو شما هیچ آسیبی نمی رساند.

هزینه صافکاری pdr

ممکن است اولین سوالی که در مورد صافکاری خودرو به ذهن شما برسد هزینه انجام آن باشد. هزینه صافکاری با توجه به آسیب وارد شده به خودرو، اندازه و عمق آن از سمت متخصص صافکار مشخص می شود. فاکتورهایی مانند مدل و برند خودرو ، میزان آسیب  و عمق و گستردگی آن ابزار های مورد نیاز، قسمت هایی که آسیب دیده اند و میزان زمانی که می برد و سختی کار ، محاسبه می شود.

صافکاری نقاشی خودرو صافکاری pdr خودرو

مراحل صافکاری pdr

روش استفاده از صافکاری pdr  خودرو مستلزم آموزش دقیق است اما در این مقاله به صورت مختصر مراحل انجام صافکاری pdr  خودرو را می گوئیم.

ارزیابی

نخست ارزیابی میزان آسیب وارد شده به بدنه خودرو است. در این مرحله باید ارزیابی کرد که آیا آسیب وارد شده به خودرو کاندید برای صافکاری pdr  است یا خیر؟

بررسی فرورفتگی از سمت دیگر

در بسیاری از موارد متخصص نیاز به دسترسی به فرورفتگی از سمت دیگر بدنه خودرو دارد. این کار با برداشتن پنل گاهی اوقات انجام می شود.

مشاهده میزان فرورفتگی از نزدیک

برای بررسی میزان خراش و وسعت و عمق آن، کارشناس متخصص صافکاری باید اتوموبیل را از نزدیک ببیند.

ماساژ بخش فرو رفتگی

متخصص کارشناس صافکار با ابزار خاصی که در دست دارد از سمت دیگری که فرورفتگی ایجاد شده است به بخش فرو رفته فشار وارد می کند و ماساژ می دهد تا جایی که ممکن است از میزان غری از آن سمت کم شود.

ابزارهای صافکاری pdr  خودرو

ابزارهای صافکاری pdr ابزارهای خاصی هستند که هر کدام اندازه و شکل مختلفی دارند و برای  استفاده در شرایط خاص هستند. طراحی این ابزارها طوری است که بهترین قدرت را در بین ابزارهای صنعتی داشته باشد.

میله صافکاری  (PDR Rods)

از رایج ترین ابزارهای صافکاری میله های صافکاری هستند. این میله ها برای کشاندن فاز به محل خود استفاده می شوند. میله های Pdr  عموما به صورت پکیج ارائه می شود.  میله های pdr انواع محتلفی دارد مانند میله های چکشی، اهرمی و دم ماهی که هر کدام کارایی خاص خود را دارد.  به عنوان مثال میله چکشی برای حرکت های چرخشی و حرکت های بالا و پایین استفاده می شود.

تگرگ کش (Lifter Hand Tools)

با استفاده از این وسیله می توانید فرورفتگی ها را بیرون بکشید. وظیفه تگرگ کش این است که  نواحی که به داخل فرو رفته اند را بیرون بکشد تا با استفاده از چک کش بتوان فرورفنگی آن ها را کاهش داد. این کاربا کمک چسب pdr انجام می شود.

چسب تفنگی صافکاری pdr

چسب های نفنگی که از ابزار های صافکاری pdr است . این چسب ها به صورت ذوب شده استفاده می شوند. بنابراین اگر در هوای سرد صافکاری انجام می دهید دقت داشته باشید که چسب ها را ذوب نمایید تا به درستی بتوان از آن استفاده کرد.

دستگاه خشک کن رنگ

دستگاه خشک کن رنگ که از مدرن ترین ابزارها برای کل صافکاری است. این ابزار با فناوری مادون قرمز کار می کند. با استفاده از این دستگاه دیگر نیازی نیست که مدت زمان زیادی را برای خشک شدن رنگ در انتظار باشید. این دستگاه با استفاده از فناوری لامپ های مادون قرمز که در آن استفاده شده است باعث می شود رنگ سریع خشک شود. از این دستگاه برای تمامی قسمت های خودرو می توان استفاده کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله ما سعی کردیم به صورت مختصر در مورد صافکاری pdr که نوعی صافکاری بدون رنگ اتوموبیل است توضیحات مختصری بدهیم . البته این نکته را بگویئم که ابزارهای دیگر بسیاری نیز برای صافکاری خودرو وجود دارند که البته ما مهمترین ها را گفتیم.

مجموعه تعمیرات انوموبیل اتو وحیدی در منطقه سعادت آباد و در غرب تهران به صورت تخصصی کلیه خدمات صافکاری خودرو، صافکاری بدون رنگ ، صافکاری نقاشی خودرو و لیسه گیری و نقاشی خودرو را به صورت تخصصی به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *