واکس بدنه و پولیش کاری خودرو

واکس و پولیش کاری خودرو، باعث براقی سطح بدنه خودرو شده در حالی که هیچ گونه رد چربی بر روی سطح بدنه خودرو باقی نمی گذارد. استفاده از پولیش و واکس بدنه خودرو باعث درخشندگی  و براقی سطح رنگ بدنه خودرو می شود. همچنین خراشیدگی هم کوچک را هم برطرف می کند.

پولش کاری ماشین را می توان دستی و یا با استفاده از دستگاه انجام داد. از دستگاه هایی مانند دریل که چرخش مطلوب دارند نیز می توان برای پولیش کاری اتوموبیل استفاده کرد. برای به دست آوردن بهترین نتیجه بهتر است چند بار پولیش کاری را انجام داد. اتو سرویس وحیدی متخصص در زمینه صافکاری pdr مجهز به پیشرفته ترین ابزار صافکاری و واکس و پولیش بدنه خودرو، مطلوب ترین نتیجه را به مشتریان خود ارائه می دهد. تضمین کیفیت ما رضایت مشتریان ماست.

واکس بدنه خودرو چیست؟

در بازار دو نوع واکس مایع و چسبی وجود دارد. بیشتر واکس ها مواد مصنوعی هستند  البته واکس های طبیعی نیز به مقدار کم وجود دارد.

واکس چسبی نوع قدیمی و سنتی واکس خودرو است. این نوع واکس بدنه خودرو بر روی سطح رنگ خودرو قرار می گیرد و باعث ایجاد یک لایه براق بر روی رنگ بدنه خودرو می شود. وجود این لایه بر روی سطح خودرو هم باعث درخشندگی سطح خودرو و هم باعث محافظت رنگ خودرو از عوامل مانند زنگ زدگی و آفتاب سوختگی می شود.

بهتر است بدانیم ----> خدمات صافکاری خودرو چیست؟

واکس مایع خودرو نیز مانند واکس چسبی عملکرد یکسانی دارند. تفاوت آنها در ضخامت آنهااست. ضخامت واکس مایع کمتر از واکس چسبی است.

برای واکس کاری بدنه خودرو باید آن را با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز به قدری بمالیم تا به طور یکنواخت بر روی بدنه خودرو پخش شود. این کار باعث می شود واکس چند ماهی بر روی سطح بدنه خودرو بماند.

پولیش ماشین

پولیش کاری سطح بدنه خودرو با دستگاه و دستی

رنگ بر روی سطح بدنه خودرو 8 لایه دارد. با پولیش کاری بدنه خودرو یک لایه از آن برداشته می شود. این کار باید حتما توسط متخصص انجام شود تا به رنگ بدنه آسیب نرساند. متخصص صافکار حرفه ای در این زمینه می داند چه مدت زمان لازم است تا پولیش بر روی سطح بدنه بماند و سپس آن را تمیز می کند. از این رو حتما کار پولیش کاری اتوموبیل خود را به متخصص حرفه ای آن بدهید. اتو سرویس وحیدی با تجربه 10 ساله در این زمینه بهترین کیفیت را در پولیش کاری خودرو به مشتریان خود ارائه می دهد.

همچنین اگر می خواهید از خدمات واکس و پولیش در محل استفاده کنید سایت آچاره کیفیت مناسبی از آن را به شما در محل ارائه می دهد.

می توان پولیش کاری ماشین را به صورت دستی و یا با استفاده از یک دستگاه برقی انجام داد. برای به دست آوردن نتایج بهتر، عمل پولیش را بهتر است با فشار کمتر چند بار بر روی بدنه خودرو انجام دهید.

مقالات مرتبط ---> لیسه گیری خودرو

تفاوت پولیش و واکس خودرو

پولیش مانند سمباده یک لایه از سطح رنگ بدنه را بر می دارد. اما واکس خودرو با اعمال یک لایه بر روی بدنه خودرو از رنگ بدنه محافظت می کند. بنابراین تفاوت پولیش و واکس خودرو این است که هدف از انجام پولیش بدنه خودرو به منظور زیبایی است و هدف از واکس بدنه ماشین به منظور حفاظت است.

و اما واکس و پولیش تفاوت های دیگری نیز دارند که درادامه آنها را می گوئیم:

  • اگر چه واکس خودرو با ایجاد یک لایه براق ظاهر خودرو را زیبا می کند اما پولیش خودرو براقیت و زیبایی سطح خودرو را چند برابر می کند.
  • استفاده از واکس ماشین در برابر پولیش ماشین خیلی راحت تر است. طوری که واکس زدن را افراد عادی نیز می توانند اما پولیش کاری حتما باید توسط متخصص انجام شود.
  • استفاده زیاد از پولیش ممکن است به سطح اتوموبیل آسیب وارد کند. با یک بار واکس بر روی رنگ بدنه خودرو تا چند ماه ماندگاری دارد.

چه زمانی نیاز است که پولیش کاری انجام شود؟

زمانی که رنگ بدنه خودرو دچار ماتی و کدری شده باشد. می توانید از پولیش خودرو استفاده کنید.

بدنه خودرو به مرور زمان و در اثر عواملی مانند آفتاب سوختگی دچار آسیب شود. در این صورت می توانید از پولیش رنگ بدنه خودرو استفاده کنید.

اگر بر روی بدنه خودرو خراشیدگی های سطحی باشد می توان با استفاده از پولیش آن ها را ترمیم کرد.

لکه هایی که در اثر عوامل شیمیایی ایجاد می شوند مانند باران های اسیدی، شوینده های نامناسب و … می توان این لکه ها را با پولیش رنگ ماشین از بین برد.

انواع واکس خودرو

همانطور که بالاتر گفتیم واکس اتوموبیل به دو دسته تقسیم میشود. واکس طبیعی خودرو و واکس مصنوعی خودرو.

واکس طبیعی بدنه خودرو

این نوع واکس همانطور که از نام آن مشخص است از مواد طبیعی و اصولا مواد گیاهی تشکیل شده است. واکس طبیعی رنگ بدنه خودرو اصولا از درخت نخل که در برزیل وجود دارد، ساخته می شود.

تنها ایرادی که واکس طبیعی خودرو دارد، این است که به صورت مداوم و هر چهار ماه یکبار باید آن را تمدید کرد.

بهتر است بدانیم -----> صافکاری pdr ماشین

واکس مصنوعی خودرو

برخلاف واکس طبیعی، واکس های مصنوعی از مواد شیمیایی مصنوعی ساخته شده است. آنها به بدنه خودرو جلا می دهند و موجب شفافیت رنگ بدنه خودرو می شود. بسته به شرایط آب و هوایی واکس مصنوعی رنگ خودرو تا یک سال ماندگاری دارد.

واکس بدنه ماشین

انواع واکس ماشین

مدل های واکس خودرو بر اساس ظاهر آن شامل واکس خمیری، واکس مایع، واکس اسپری، واکس مالشی و…

واکس خمیری

این واکس قدیمی ترین نوع واکس خودرو است. از نظر هزینه از واکس مایع گران تر است. باعث درخشمدگی زیاد بدنه خودرو می شود. در مقایشه با واکس مایع باید مقدار بیشتری استفاده شود.

واکس مایع

نسبت به واکس خمیری نرم تر است. و میزان اثر بخشی آن نیز به دلیل استفاده از پلیمر های مصنوعی بیشتر است. متداول ترین نوع واکس که به صورت روزمره توسط رانندگان استفاده می شود واکس مایع است.

واکس اسپری

به منظور از بین بردن لکه های سخت و یا واکس زدن سریع از این واکس استفاده می شود.  علاوه بر این واکس اسپری خودرو به منظور محافظت بیشتر از خودرو و و درخشان بودن بیشتر آن عالی هستند.

مجموعه تعمیرگاهی خدمات خودرویی اتو صافکاری وحیدی

اتو سرویس وحیدی واقع در سعادت آباد به عنوان واحد نمونه وبرتر که به صورت تخصصی فقط بر روی صافکاری خودرو فعالیت می کند.با بیش از 10 سال سابقه در این زمینه و با استفاده از پکیج های ابزارهای پیشرفته و به روز بهترین کیفیت رابه مشتری ارائه می دهد.

مطالب مرتبط ------> برای صافکاری خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *